طلا و ارز

قیمت طلا و سکه امروز 7 دی ۱۴۰۲ / بازار سکه افزایشی شد

به گزارش ایران تحلیل، امروز پنجشنبه هفتم، بازار طلا و سکه روندی نوسانی از خود نشان می دهد. قیمت طلا نیمی از کانال میلیونی را پشت سر گذاشته است. با این حال فلز زرد نسبت به آخرین معاملات روز گذشته روند نزولی از خود نشان می دهد، اما نسبت به ظهر دیروز افزایش قیمت را به ثبت رساند. مثقال طلا نیز همین نوسانات را تجربه کرده است.

در همان زمان، امروز قیمت سکه امامی، بهار آزادی و سکه روند صعودی دارند. به این ترتیب سکه بهار آزادی به کانال ۲۶ میلیون تومان بازگشته است.

امروز قیمت دلار ۵۰۰۰۰ تومان به انتهای کانال رسیده و انس روند کاهشی را نشان می دهد. با این حال طلای جهانی نسبت به ظهر دیروز افزایش قیمت داشته است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی در لحظه تنظیم این خبر، قیمت طلا با حدود ۱۳۰۰ تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته با ۲ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۷۰۰ تومان معامله می شود. دیروز در این ساعت هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود دو میلیون و ۴۸۹ هزار تومان ارزش داشت.

نرخ نقدی فعلی سکه امامی در زمان نگارش ۲۹ میلیون و ۴۹۹ هزار تومان است. ۸۷۰۰۰ تومان از آخرین معاملات روز گذشته بیشتر نیست. دیروز در همین زمان سکه امامی ۲۹ میلیون و ۴۵۶ هزار تومان معامله می شد.

بر این اساس حباب سکه امامی با رشد حدود ۱۹۹ هزار تومانی به چهار میلیون و ۹۴۲ هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز حدود ۱۷۷ هزار تومان کاهش یافت و امروز به حدود یک میلیون و ۵۰۹ هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در آخرین روز کاری هفته، نیم سکه با ۱۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته با قیمت ۱۵ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان معامله می شود. دیروز در این ساعت نیم سکه ۱۵ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان معامله شد. با این حال حباب نیم سکه حدود ۱۲ هزار تومان کوچک شده و اکنون روی ۳ میلیون و ۲۹۶ هزار تومان است.

ربع سکه امروز با ۵۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته با قیمت ۱۰ میلیون و ۴۴۵ هزار تومان معامله می شود. دیروز همزمان ربع سکه ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. حباب ربع سکه نیز حدود ۶۷ هزار تومان رشد داشته و اکنون به ۴ میلیون و ۲۹۶ هزار تومان رسیده است.

این در حالی است که سکه گرمی با ۵۲ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله می شود. در این زمان دیروز ربع سکه پنج میلیون و ۷۹۸ هزار تومان بود. حباب این سکه با حدود ۵۹ هزار تومان افزایش حدود دو میلیون و ۸۲۲ هزار تومان است.

با این حال، هر مثقال طلا با کاهش حدود ۱۰ هزار تومانی نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۸۴۸ هزار تومان معامله می شود. دیروز در این ساعات هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان معامله شد.

کاهش قیمت انس

امروز قیمت جهانی طلا نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته اما نسبت به ظهر دیروز بیشتر شده است. البته بازار طلای ایران بر اساس شرایط موجود در بازار دلار در ایران است نه تاثیر قیمت ها بر بازار جهانی طلا. با این وجود همین قیمت ها در بازار جهانی یکی از متغیرهای تاثیرگذار بر این بازار است. کارشناسان معتقدند این نسبت برای دلار ۷۰ درصد و برای طلای جهانی ۳۰ درصد است.

طلای جهانی طی یک ماه بازدهی مثبتی را نشان می دهد و در ۳۰ روز گذشته حدود ۱.۷۱ درصد افزایش قیمت داشته است.

با این حال امروز قیمت طلا در بازارهای جهانی در زمان انتشار این خبر در حال کاهش است. اونس اکنون به حدود ۲۰۷۷.۵ دلار رسیده است که به معنای کاهش حدود ۰.۱۱ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

با وجود ثبات نسبی در بازار ارز، امروز قیمت طلا و سکه تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز انس با افزایش نسبی قیمت مواجه است. اخبار و شایعات مربوط به مالیات و وضعیت تعطیلی یا نیمه تعطیلی بازار طلا در برخی شهرها نیز هفته گذشته مورد توجه قرار گرفت اما به نظر می رسد شرایط خوب بازار انس تاثیر بیشتری بر بازار داخلی داشته است.

در واقع بازار طلا در فصل پاییز و یک ماهه است آذر به دلیل افزایش قیمت جهانی طلا، بازدهی مثبتی را ثبت کرد. با این حال معامله گران بازار طلا همچنان بر رکود تقاضا در این بازار تاکید دارند. رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی تقاضا و تولید در این بازار از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

فعالان بازار طلا مدعی هستند توقف قیمت دلار و سیاست های انقباضی بانک مرکزی بر بازار طلا تاثیر گذاشته و بسیاری از تاسیسات تولید طلا را تهدید به تعطیلی کرده است. در روزهای اخیر بحث داغ مالیات بر معاملات طلا و ثبت معاملات طلا در سامانه مودیان نیز به یکی دیگر از عوامل کاهش تقاضا در بازار فلز زرد بدون توجه به مثبت یا منفی بودن آن تبدیل شده است. درباره تشدید رکود در این بازار.

بررسی دو گزارش از بازار طلا در تله رکود دلار و پیش بینی قیمت طلا و سکه ۷ دی ۱۴۰۲ پیشنهاد می شود.

گزارش های بیشتر در صفحه خبر طلا و ارز خواندن.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا