طلا و ارز

قیمت طلا و سکه امروز 8 دی ۱۴۰۲ / راه طلا و سکه جدا شد

به گزارش ایران تحلیل، امروز جمعه هشتم دی اگرچه بازار طلا در زمان نگارش این خبر به طور رسمی تعطیل است، اما به گفته برخی منابع، قیمت طلا و سکه با روندی نوسانی همراه است. قیمت طلا و مثقال طلا کاهش می یابد قیمت سکه سکه امامی، بهار آزادی و سایر سکه ها به ثبت رسید.

امروز قیمت دلار همچنین در کانال ۵۰۰۰۰ دلاری روند صعودی دارد و نزدیک به نیمه راه این راهرو است. انس نیز تا سطح دو هزار دلار بالا می رود.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی در زمان تنظیم این خبر، بر اساس اعلام اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر، قیمت طلا دو میلیون و ۴۹۶ هزار تومان است که نسبت به آخرین نرخ حدود شش هزار تومان کاهش داشته است. از روز قبل

نرخ نقدی فعلی سکه امامی در زمان نگارش این خبر ۲۹ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است؛ حدود ۱۹۰۰۰ تومان بیشتر از آخرین نرخ روز گذشته.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز با حدود ۴۰ هزار تومان افزایش نسبت به نرخ روز گذشته که حدود ۲۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است، در حال معامله است.

قیمت انواع سکه

ربع سکه امروز با ۱۴ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت روز گذشته با قیمت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می شود.

سکه گرمی هم اکنون بدون تغییر نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می شود.

هر مثقال طلا نیز با کاهش حدود ۲۷ هزار تومانی نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۸۱۲ هزار تومان معامله می شود.

افزایش قیمت

قیمت جهانی طلا امروز مانند چند روز گذشته در حال افزایش است. البته بازار طلای ایران بر اساس شرایط موجود در بازار دلار در ایران است نه تاثیر قیمت ها بر بازار جهانی طلا. با این وجود همین قیمت ها در بازار جهانی یکی از متغیرهای تاثیرگذار بر این بازار است. کارشناسان معتقدند این نسبت برای دلار ۷۰ درصد و برای طلای جهانی ۳۰ درصد است.

طلای جهانی طی یک ماه بازدهی مثبتی را نشان می دهد و در ۳۰ روز گذشته حدود ۱.۳۲ درصد افزایش قیمت داشته است.

امروز قیمت طلا در بازارهای جهانی در حال افزایش است. هر اونس اکنون به حدود ۲۰۶۷.۸۲ دلار آمریکا رسیده است که به معنای افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی حدود ۰.۰۴ درصد است.

قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۲۳ به رکورد تاریخی ۲۱۴۹ دلار رسید. نتیجه معاملات این فلز گرانبها در سال جاری افزایش بیش از ۱۳ درصدی ارزش انس در برابر دلار آمریکا بود. تغییر سیاست انقباضی فدرال رزرو و تنش های ژئوپلیتیکی در جهان تاثیرگذارترین رویداد سال بود. برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایط فعلی و تحلیل های آینده، به گزارش پیش بینی قیمت جهانی طلا انس مراجعه کنید.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

بازار طلا روزهای کاری این هفته را با بازدهی مثبت به پایان رساند. در حالی که بازدهی بازار ارز صفر بود و بازار سهام کاهش ارزشی را به ثبت رساند، طلا بیشترین بازدهی مثبت را به خود اختصاص داد و سکه دوم شد.

امروز هفتمین دی هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت دو میلیون و ۵۰۶ هزار تومان رسید و با ۴۱ هزار تومان افزایش نسبت به مدت مشابه هفته گذشته به کار خود پایان داد. این هفته طلا بازدهی مثبت ۱.۶۶ درصدی را ثبت کرد. سکه امامی نیز رشد بازدهی ۰.۸۰ درصدی را به ثبت رساند. این قطعه امروز با قیمت ۲۹ میلیون و ۴۹۸ هزار تومان به کار خود پایان داد و نسبت به هفته گذشته ۲۳۵ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

چالش این هفته بازار طلا در کشور ثبت اطلاعات صنعت طلا در سامانه مودیان بود. موضوعی که منجر به اعتراض و تعطیلی برخی طلافروشی ها در برخی شهرها از جمله تهران شد. به نظر می رسد در توافق با انجمن طلا و سازمان امور مالیاتی با تعیین مهلت ثبت اطلاعات این موضوع برطرف شد.

این در حالی است که بازار طلا و سکه شاهد افزایش قیمت بود به طوری که طلا از کانال نیم ارزشی دو میلیونی عبور کرد و سکه بهار آزادی نیز به مرز ۲۶ میلیون تومان رسید. این شرایط با وجود نوسان عملکرد در بازار ارز به دلیل افزایش قیمت انس رخ داد.

با این وجود فعالان بازار طلا مدعی هستند که توقف قیمت دلار و سیاست های انقباضی بانک مرکزی توجه بازار طلا را به خود جلب کرده و بسیاری از واحدهای تولیدی طلا را در معرض خطر تعطیلی قرار داده است. در روزهای اخیر بحث داغ مالیات بر معاملات طلا و ثبت معاملات طلا در سامانه مودیان نیز به یکی دیگر از عوامل کاهش تقاضا در بازار فلز زرد بدون توجه به مثبت یا منفی بودن آن تبدیل شده است. درباره تشدید رکود در این بازار.

بررسی دو گزارش از بازار طلا در تله رکودی دلار و بازدهی هفته اول بازارها دی ۱۴۰۲ پیشنهاد می شود.

گزارش های بیشتر در صفحه خبر طلا و ارز خواندن.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا