طلا و ارز

قیمت طلا و سکه 11 آذر 1402 / پرواز طلای جهانی بازار طلا را بالا می‌برد؟

به گزارش ایران تحلیل:




قیمت طلا و سکه در هفته گذشته با بازدهی مثبت بسته شد. دیشب و با بسته شدن بازارهای داخلی، طلای جهانی روندی صعودی داشت و بیش از ۲۵ دلار افزایش یافت. آیا این روند صعودی می تواند باعث رونق بازار داخلی طلا در ابتدای هفته شود؟



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در هفته گذشته بازدهی مثبتی را به ثبت رساند و گل سرسبد این رشد قیمت طلا بود. اگرچه قیمت ها در بازار طلا در روزهای ابتدایی هفته گذشته ریتم نزولی را از خود نشان دادند، اما حرکت های فزاینده قیمت جهانی طلا منجر به روند صعودی در بازار داخلی کشور شد.

در زمان نگارش این مقاله، قیمت جهانی طلا در مسیر صعودی قرار دارد و با افزایش بیش از ۲۵ دلاری به محدوده ۲۰۶۰ دلار رسیده است. گفته می شود این مشکل ممکن است برای امروز ریتم بازار طلا را در بازار داخلی افزایش دهد.

جدول زیر قیمت انواع طلا و سکه در زمان گشایش بازار امروز را نشان می دهد.

اسکرین شات 12/01/2023 ساعت 9:22:23 ب.ظ

پیش از این، اقتصاددانان بر این باور بودند که ناحیه مقاومتی طلای جهانی ۲۰۵۰ دلار است و اکنون که این محدوده شکسته شده است، سقف بعدی قیمت طلا را می توان ۲۰۹۶ دلار پیش بینی کرد.

بازدهی مثبت طلا و سکه در هفته اول آذر

قیمت نیم سکه در آخرین معامله هفته گذشته با ۵۰ هزار تومان افزایش ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز با همین حق بیمه با قیمت ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی با رشد محدود پنج هزار تومانی پنج میلیون و ۸۵۵ هزار تومان شد.

قیمت طلا نیز در روز پنجشنبه افزایش محدودی را تجربه کرد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افزایش از ۹ هزار تومان به ۱۰ میلیون و ۷۳۸ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با دو هزار تومان افزایش به دو میلیون و ۴۷۹ هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل نیز افزایش یافت و به دو میلیون و ۴۴۵ هزار تومان رسید.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا