طلا و ارز

قیمت طلا و سکه 19 آذر 1402 / بازار طلا باثبات می‌ماند؟

به گزارش ایران تحلیل:




قیمت طلا و سکه روز گذشته با نوسانات نزولی ارز جهانی همزمان شد. به گفته معامله گران، بازار طلا با ثبات است و تا زمانی که اتفاق خاصی رخ ندهد، روند بازار در کوتاه مدت تغییر محسوسی نخواهد داشت.



به گزارش ایران تحلیل، روز گذشته قیمت طلا و سکه در تمامی مقاطع و اوزان کاهش یافت. دیروز قیمت دلار بدون تغییر باقی ماند و در روندی خنثی معامله شد و بازار فلز زرد کاهش قیمت جهانی طلا را دنبال کرد. لازم به ذکر است که در زمان نگارش این مقاله، طلای جهانی با قیمت ۲۰۰۴ دلار معامله می شود.

جدول زیر قیمت انواع طلا و سکه در زمان گشایش بازار امروز را نشان می دهد.

اسکرین شات 9 دسامبر 2023 در 11:43:40 ب.ظ

با توجه به ثباتی که در روزهای اخیر در بازارهای داخلی و جهانی حاکم شده است، فعالان بازار طلا معتقدند تا زمانی که اتفاق خاصی در عرصه سیاست یا اقتصاد بین الملل رخ ندهد، قیمت طلا و سکه در محدوده فعلی در نوسان خواهد بود.

سهم سکه امامی بیشترین کاهش را داشت

دیروز هجدهم آذر در سال ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی ۲۹ میلیون و ۲۱۴ هزار تومان بود و ۱۳۴ هزار تومان کاهش یافت. سکه بهار نیز با کاهش ۸۱ هزار تومانی به قیمت ۲۵ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان معامله شد. قیمت نیم سکه ۱۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۵۰ هزار تومان کاهش یافت. این قطعات به ترتیب با قیمت ۱۵۳۰۰۰۰۰ تومان و ۱۰۳۵۰۰۰۰ تومان معامله شد. سکه گرمی دیروز با افت ۵۰ هزار تومانی روی ۵.۷ میلیون تومان قرار گرفت.

رشد حباب با کاهش قیمت سکه

دیروز حباب سکه در همه بخش ها رشد کرد. حباب سکه امامی ۱۹۶ هزار تومان، سکه بهار ۲۶۵ هزار تومان، نیم سکه ۷۴ هزار تومان و ربع سکه ۳۷ هزار تومان رشد کرد. فقط سکه گرمی هفت هزار تومان ارزش داشت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا