طلا و ارز

قیمت طلا و سکه 2 دی 1402 / تعطیلات کریسمس رکود بازار طلا را تشدید می‌کند؟

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه در آخرین روز پاییز افزایش یافت، اما با توجه به آغاز تعطیلات کریسمس و ثبات قیمت جهانی طلا، برخی معامله گران انتظار دارند بازار طلا روزهای پر حادثه تری داشته باشد. آذر در جلو است



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در آخرین هفته پاییز با بازدهی منفی بسته شد. اگرچه معامله گران مدام از رکود تقاضا در بازار طلا گلایه دارند، اما کارایی این بازار از ابتدا به خطر افتاده است. مهر تا روز آخر آذر مثبت بود. فعالان بازار طلا نوسانات روزافزون قیمت جهانی طلا را عامل افزایش قیمت طلا و سکه می دانند و معتقدند که اگر قیمت دلار توسط سیاست گذار مسدود نمی شد، قیمت ها کاهش می یافت. بازار داخلی طلا قوی تر رشد می کند.

جدول زیر قیمت انواع طلا و سکه در زمان گشایش بازار امروز را نشان می دهد.

اسکرین شات 2023/12/22 در 6:47:05 ب.ظ

اقتصاددانان پیش بینی کردند که تقاضای ژانویه منجر به افزایش قیمت در بازارهای مالی شود، اما سیاست های پولی سیاست گذاران این فرصت را برای رشد بازار فراهم نکرد و بازار طلا در هفته گذشته کاهش یافت. آذر کار خود را در یک روند خنثی با بازدهی منفی به پایان رساند.

افزایش همزمان قیمت طلا و سکه در آخرین روز پاییز

در آخرین روز هفته گذشته، ۳۰ مارس آذر سکه امامی ۱۴۰۲ با قیمت ۲۹ میلیون و ۲۴۹ هزار تومان معامله شد. سکه بهار در آخرین معامله پاییز نیز با قیمت ۲۵ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان معامله شد.

قیمت نیم سکه روز پنجشنبه ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد و ۵۰ هزار تومان افزایش یافت. ربع سکه نیز با ۱۰۰ هزار تومان افزایش با رقم ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی نیز پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد و ۵۰ هزار تومان افزایش یافت.

در آخرین جلسه معاملاتی آخرین هفته پاییز، قیمت طلا نیز افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز ۱۰ میلیون و ۶۷۲ هزار تومان معامله شد و ۴۰ هزار تومان افزایش یافت. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۳ هزار تومان افزایش ۲ میلیون و ۴۶۳ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای مستعمل به دو میلیون و ۴۳۰ هزار تومان رسید.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا