طلا و ارز

قیمت طلا و سکه 21 آذر 1402 / روند نزولی طلا در امتداد ریزش انس جهانی

به گزارش ایران تحلیل:




قیمت طلا و سکه دیروز کاهش یافت. دیروز جهان ضرر کرد و بازار طلا این روند را دنبال کرد. فعالان بازار طلا همچنان بر نبود این بازار تاکید دارند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه روز گذشته با روند نزولی به پایان رسید. اگرچه روند نزولی در بازار طلا در محدوده ۵۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است، اما این روند نزولی معامله گران را از هر صرافی دور کرده و بازار طلا همچنان بی ثبات است.

جدول زیر قیمت انواع طلا و سکه در زمان گشایش بازار امروز را نشان می دهد.

اسکرین شات 12/11/2023 ساعت 11:24:56 ب.ظ

اگرچه کاهش روز گذشته طلای جهانی روند نزولی بازار طلا را رقم زد، اما کارشناسان اقتصادی معتقدند موتور موثر بر طلای داخلی یعنی دلار در حال حاضر از کار افتاده است و نمی توان انتظار زیادی از آن داشت.

لازم به ذکر است که در زمان نگارش این مقاله، انس گلد گلد با قیمت ۱۹۸۱ دلار معامله می شود و ۳۹ دلار کاهش یافته است.

قیمت سکه گرمی را فریز کنید

دیروز قیمت نیم و ربع سکه ۵۰ هزار تومان کاهش یافت. این قطعات به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی روز دوشنبه بدون تغییر پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

رشد حباب سکه در روند نزولی قیمت

دیروز قیمت طلا نیز کاهش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۷۱ هزار تومان کاهش به ۱۰ میلیون و ۵۵۸ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۶ هزار تومان افت داشت و ۲ میلیون و ۴۳۸ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۴۰۵ هزار تومان رسید.

دیروز حباب سکه برخلاف یکشنبه افزایش یافت. حباب سکه امامی ۳۲۶ هزار تومان، سکه بهار ۳۳۸ هزار تومان، نیم سکه ۱۶۹ هزار تومان، ربع سکه ۵۹ هزار تومان و سکه گرمی ۵۴ هزار تومان افزایش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا