طلا و ارز

قیمت طلا و سکه 3 دی 1402 / افزایش قیمت در بازار طلا ادامه دارد؟

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه دیروز افزایش یافت. فعالان بازار طلا معتقدند روند تقاضا در این بازار همچنان رکود است و پیش بینی می کنند با آغاز تعطیلات ژانویه و تعطیلی بازارهای جهانی، بازار طلا با روزهای رکودی روبرو شود.



به گزارش ایران تحلیل، روز گذشته روند قیمت در بازار طلا افزایش یافت. افزایش قیمت طلا و سکه در این بازار پس از افزایش ۱۰ دلاری قیمت جهانی طلا و افزایش ۲۰۰ تومانی قیمت دلار رخ داد. این در حالی است که فعالان بازار فلز زرد می گویند تقاضا در بازار طلا حداقل است و وضعیت این بازار مناسب نیست. به گفته تجار، تقاضا و تولید از ابتدای سال تاکنون حدود ۴۰ درصد کاهش داشته و در صورت ادامه این روند، صنعت طلای کشور را تهدید خواهد کرد.

جدول زیر قیمت انواع طلا و سکه در زمان گشایش بازار امروز را نشان می دهد.

اسکرین شات 2023/12/23 ساعت 11:13:49 ب.ظ

لازم به ذکر است که در زمان نگارش این مقاله، استاندارد جهانی طلا با قیمت ۲۰۵۳ دلار معامله می شود.

رشد ۳۰۰ هزار تومانی سکه بهار در یک روز

دوم دیروز دی سکه امامی ۱۴۰۲ با ۱۶۴ هزار تومان افزایش با قیمت ۲۹ میلیون و ۴۱۳ هزار تومان معامله شد. سکه بهار با ۳۰۳ هزار تومان افزایش به قیمت ۲۵ میلیون و ۸۹۹ هزار تومان معامله شد.

ورق حباب سکه در پایان معاملات برگردانده می شود

قیمت طلا نیز روز گذشته افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۰۸ هزار تومان افزایش به ۱۰ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۲۴ هزار تومان افزایش ۲ میلیون و ۴۸۸ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۴۵۵ هزار تومان رسید.

در جریان معاملات دیروز حباب سکه برخلاف افزایش قیمت سکه در اکثر نقاط روند نزولی داشت اما در پایان بازار این روند نسبتاً متناسب با قیمت بود. حباب سکه امامی تنها قطعه ای بود که ۱۴۸ هزار تومان افت را نشان داد. دیروز حباب سکه بهار و ربع سکه ۲۵ هزار تومان و سکه گرمی ۱۴ هزار تومان رشد کرد. حباب نیم سکه تغییری در قیمت ایجاد نکرد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا