طلا و ارز

قیمت طلا و سکه 6 آذر 1402 / ریتم بازار طلا کاهشی شد

به گزارش ایران تحلیل:




قیمت طلا و سکه از نوسانات نزولی قیمت دلار در روز گذشته پیروی کرد و افزایش های روز اول هفته را جبران کرد. بزرگان بازار طلا بر این باورند که رشد قیمت در این بازار نه تنها به دلار بلکه به نوسانات طلای جهانی نیز بستگی دارد.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه دیروز با یک روند نزولی در تمامی قطعات و اوزان به پایان رسید. بازار فلز زرد روز گذشته در حالی روند نزولی را تجربه کرد که بازارهای جهانی در پایان هفته قرار داشتند و دلار پیشتاز اصلی بازار طلا بود.

جدول زیر قیمت انواع طلا و سکه در زمان گشایش بازار امروز را نشان می دهد.

اسکرین شات 26 نوامبر 2023 در 6:28:52 ب.ظ

این ماه آخرین ماه سال میلادی است و فعالان بازار طلا معتقدند با توجه به تسویه حساب های پایانی سال، بازار جهانی طلا تحت تاثیر این موضوع قرار خواهد گرفت. آنها می گویند برای ادامه روند جهانی طلا در سال جدید، مهم است که قیمت در پایان سال بالای منطقه ۲۰۰۰ دلار یا پایین تر بسته شود. لازم به ذکر است که در زمان نگارش این مقاله قیمت جهانی طلا ۲۰۰۲ دلار بوده است.

یک سکه گرم از افت قیمت باقی ماند

دیروز ۱۴ آذر ۱۴۰۲ سکه امامی ۱۰۰ هزار تومان کاهش یافت و با قیمت ۲۸ میلیون و ۸۴۹ هزار تومان معامله شد. سکه بهار با افت ۱۱۸ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۵۹۷ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه با قیمت همراه است

روز یکشنبه قیمت طلا کاهش یافت هر مثقال طلای ۱۸ عیار با کاهش از ۵۸ هزار تومان به ۱۰ میلیون و ۵۶۵ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۳ هزار تومان کاهش به دو میلیون و ۴۳۷ هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل نیز کاهش یافت و به دو میلیون و ۴۰۵ هزار تومان رسید.

دیروز حباب تمام سکه ها به جز ربع کاهش یافت. حباب سکه امامی ۲۵ هزار تومان، سکه بهار ۴۴ هزار تومان، نیم سکه ۱۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۰ هزار تومان کاهش یافت. حباب ربع سکه ۷۰ هزار تومان افزایش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا