طلا و ارز

قیمت طلا و سکه 8 آذر 1402 / تخلیه حباب سکه در بازار بی‌جان طلا

به گزارش ایران تحلیل:




دیروز رشد قیمت در بازار طلا متناقض بود. اگرچه عوامل تعیین کننده قیمت طلا و سکه هر دو افزایش یافتند، سکه سبک کاهش یافت. دیروز حباب سکه در تمام نقاط کاهش یافت.



به گزارش ایران تحلیل، روز گذشته قیمت طلا و سکه یکسان نبود. در بیشتر قسمت ها ذخایر طلا افزایش و سکه کاهش یافت. سکه های سنگین نیز نوسانات محدودی داشتند و می توان گفت با همان قیمت روز دوشنبه معامله می شوند.

جدول زیر قیمت انواع طلا و سکه در زمان گشایش بازار امروز را نشان می دهد.

اسکرین شات 28 نوامبر 2023 ساعت 10:39:20 ب.ظ

صبح روز دوشنبه و به دنبال بازگشایی بازارهای جهانی، انس گلد با رشد مثبت باز شد و در زمان نگارش این مقاله با ۲۶ دلار افزایش به ۲۰۳۹ دلار معامله شد.

روند معکوس بازار طلا و سکه

قیمت سکه امامی دیروز ۱۶ آذر ۱۴۰۲ به صورت محدود در حدود هزار تومان در نوسان بود و می توان گفت در روندی خنثی و با قیمت ۲۸ میلیون و ۸۹۴ هزار تومان معامله می شد. روز سکه بهار با ۱۱ هزار تومان افزایش به قیمت ۲۵ میلیون و ۷۰۸ هزار تومان معامله شد و تنها قسمت صعودی بازار بود.

دیروز قیمت نیم و ربع سکه ۵۰ هزار تومان کاهش یافت. این قطعات به ترتیب با قیمت ۱۵۲۰۰۰۰۰ تومان و ۱۰۲۵۰۰۰۰ تومان معامله شد. سکه گرمی با پنج هزار تومان کاهش پنج میلیون و ۷۹۵ هزار تومان قیمت گذاری شد.

کاهش حباب سکه بهار

دیروز قیمت طلا واکنش شدیدتری به افزایش قیمت جهانی طلا نشان داد و قیمت آن افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۸۲ هزار تومان افزایش به ۱۰ میلیون و ۶۴۱ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۲۰ هزار تومان افزایش به دو میلیون و ۴۵۷ هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل نیز افزایش یافت و به دو میلیون و ۴۲۴ هزار تومان رسید.

دیروز حباب تمام قطعات سکه کاهش چشمگیری را ثبت کرد. حباب سکه امامی ۳۹۱ هزار تومان کاهش یافت و به کانال چهار میلیونی بازگشت. حباب سکه بهار ۳۹۴ هزار تومان، نیم سکه ۲۴۵ هزار تومان، ربع سکه ۱۴۷ هزار تومان و سکه گرمی ۵۳ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا