طلا و ارز

قیمت طلا و سکه 9 دی 1402 / انس جهانی؛ بازیگر نمایش صعودی طلا در هفته اول دی‌ماه

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه در هفته گذشته با وجود اعتراض به سیستم مالیات دهندگان افزایش یافت. در چند روز هفته گذشته انجمن طلا در اعتراض به سیستم مذکور تعطیل شد. اما روند افزایشی قیمت جهانی طلا بازدهی مثبت قیمت را در هفته اول تضمین کرد دی تبدیل شد.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در هفته گذشته با وجود بازگشت صفر دلار افزایش یافت. در هفته اول ماه، عوامل تعیین کننده قیمت طلا، دلار و طلای جهانی، رشد متعادلی را نشان ندادند. دلار با نوسانات محدود به کریدور ۴۰ هزار تومانی بازگشت و در نهایت در انتهای کانال ۵۰ هزار تومانی بسته شد. با این حال قیمت جهانی طلا در هفته گذشته بیش از ۴۰ دلار افزایش یافت.

لازم به ذکر است که در زمان نگارش این گزارش، استاندارد جهانی طلا با قیمت ۲۰۶۳ دلار معامله می شود. جدول زیر قیمت انواع طلا و سکه در زمان گشایش بازار امروز را نشان می دهد.

اسکرین شات 30 دسامبر 2023 ساعت 12:55:40 ق.ظ

اقتصاددانان بر این باورند که قیمت جهانی طلا در آستانه شکستن سطح مقاومت ۲۰۷۰ دلاری است. آنها معتقدند اگر قیمت جهانی طلا بتواند در روزهای پایانی سال بالاتر از منطقه فعلی تثبیت شود، می‌توانیم ریتم افزایش جهانی طلا را مشاهده کنیم.

با توجه به اینکه بانک‌های مرکزی جهان به سمت خرید طلای بیشتر حرکت کرده‌اند، این می‌تواند بر دلار آمریکا در ماه‌های آینده تأثیر بگذارد و در نهایت منجر به دور شدن از کالاها و ارزهای دیجیتال شود. کارشناسان فنی می گویند در صورت تثبیت قیمت جهانی طلا به بالای ۲۰۷۰ دلار، می توان شاهد ادامه حرکت تا سقف های قیمتی ۲۲۰۰ و ۲۵۰۰ در سال ۲۰۲۴ بود.

آیا مالیات ۲۵ درصدی طلا دروغ است؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه در این خصوص گفت: این سامانه به دلیل شفافیت و انصاف مالیاتی راه اندازی شده و تاثیری بر نرخ طلا و جواهرات ندارد. داود این الزام را یک الزام قانونی خواند و گفت: برخی از فعالان اقتصادی که قبلا فرار مالیاتی داشتند در فضای مجازی شایعاتی را منتشر کردند، از جمله اینکه شایعاتی مبنی بر کسر ۲۵ درصد مالیات از طلای اصلی وجود دارد در حالی که چنین ماده ای «صحت ندارد». اصلا.”

رشد قیمت طلا و سکه در سراسر جهان

پنجشنبه هفتم دی سکه امامی ۱۴۰۲ با قیمت ۲۹ میلیون و ۵۰۸ هزار تومان با ۱۰۰ هزار تومان افزایش معامله شد. سکه بهار با ۱۳۰ هزار تومان افزایش به قیمت ۲۶ میلیون و ۱۲۵ هزار تومان معامله شد.

در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، قیمت نیم سکه با ۱۵ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان معامله شد و ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت. ربع سکه نیز با افزایش ۵۰ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۴۴۵ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی نیز پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد و ۵۰ هزار تومان افزایش یافت.

قیمت طلا روز پنجشنبه افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۸ هزار تومان افزایش به ۱۰ میلیون و ۸۳۷ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۹ هزار تومان افزایش ۲ میلیون و ۵۱۹ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۴۶۸ هزار تومان رسید.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا