طلا و ارز

قیمت طلا 0.34 درصد بیشتر شد







قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۴ درصد افزایش به ۲۴۰۹ دلار و ۹ سنت رسید.



به گزارش افق میهن، کاهش ارزش دلار و انتظار کاهش قریب الوقوع نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا قیمت طلا را در روز دوشنبه افزایش داد. سرمایه گذاران منتظر داده های اقتصادی ایالات متحده برای سرنخ های بیشتر در مورد جهت گیری سیاست پولی فدرال رزرو هستند.

قیمت هر اونس طلا با ۰.۳۴ درصد افزایش به ۲۴۰۹ دلار و ۹ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۴۶ درصد افزایش به ۲۴۵۸ دلار و ۱۰ سنت رسید. شاخص دلار در واکنش به تصمیم جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج از انتخابات ریاست جمهوری کاهش یافت.

کاهش ارزش دلار، خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی ارزان‌تر می‌کند. چشم انداز کاهش نرخ بهره و بی ثباتی سیاسی در ایالات متحده از قیمت طلا حمایت کرده است و احتمالاً تا پایان سال ۲۰۲۴ رکورد جدیدی را شاهد خواهیم بود.

بازارها ۹۷ درصد شانس دارند که فدرال رزرو برای اولین بار در ماه سپتامبر نرخ بهره را کاهش دهد. کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های نگهداری طلا به عنوان یک دارایی غیر سودده و افزایش تمایل به خرید آن می شود.

بازار منتظر داده های شاخص هزینه مصرف کننده ایالات متحده است که در روز جمعه منتشر می شود و همچنین اطلاعات مربوط به فروش خانه، تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم و ادعاهای هفتگی بیکاری.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا