طلا و ارز

قیمت محصولات ایران خودرو از تورم هم جلو زد! / فاصله 2 برابری رشد قیمت خودرو از تورم

قیمت محصولات ایران Khodro را بررسی کنید بهمن ۱ به مرداد ۱۳۹۴ این نشان می دهد که رشد قیمت خودروهای شرکت به مراتب بیشتر از تورم عمومی کشور بود. در طول شاخص قیمت مصرف کننده از مارس به شهریور در سال جاری ، قیمت بسیاری از اتومبیل های ایرانی در این دوره از ۵ ٪ پرش به ثبت رساند. این تفاوت دوباره نشان می دهد که بازار خودرو در ایران نه تنها تابعی از تورم عمومی است ، بلکه به عنوان یک موتور برای افزایش هزینه های بودجه نیز عمل می کند.

براساس اخبار تجاری پس از انتقال مدیریت Khodro ایرانی برای سفر دریایی در بهمن تاکنون شاخص قیمت مصرف کننده از ۳۰۵.۵ به ۳۷۰.۵ افزایش یافته است که این نشان دهنده افزایش سطح قیمت عمومی ۲۱.۳ درصد است. در عین حال ، افزایش قیمت محصولات ایران Khodro فراتر از این سطح است و نشان داده است که تورم خودکار از روشی متفاوت از سایر شاخص های اقتصادی پیروی می کند.

روند افزایش قیمت برای محصولات Khodro ایران

براساس داده های رسمی ، قیمت گروه پژو از راه دور بهمن به مرداد تقریباً با تورم عمومی ۴.۹ درصد رشد داشته است. با این حال ، سایر محصولات Khodro ایرانی با تورم تفاوت معنی داری دارند. به عنوان مثال ، قیمت Sorengruppe بیش از یک سوم افزایش یافته است. DENA همچنین با افزایش ۳.۵ درصد با افزایش کمی بیشتر در تورم حرکت کرد و تارا با جهش ۳.۵ درصد افزایش قیمت رکورد داشت.

Doc 2025 07 17 49 56 AK9112

فشار دو برابر در اتومبیل های جدید و مونتاژ

قیمت ها در جلسه و بخش جدیدتر جدی تر بودند. هیما تقریباً دو برابر تورم عمومی با افزایش ۳.۵ درصد و تارا با افزایش ۳.۵ درصد افزایش یافته است. حتی رانا ، که کمترین رشد را پس از گروه پژو به ثبت رسانده است ، ۴.۹ درصد به تورم نزدیک شده است.

این روند نشان می دهد که در نمونه کارها Khodro ایرانی ، فقط چند مدل با نرخ اقتصادی عمومی مطابقت دارند و سایر محصولات سریعتر هستند.

اتومبیل سازی ، بزرگتر از جیب مردم

اگرچه نرخ تورم رسمی در این دوره کمتر از ۲۲ ٪ است ، اما بسیاری از خریداران خودرو برای واقعیت دشوارتر هستند. افزایش اتومبیل ۵ تا ۵ درصد فشار مستقیم بر قدرت خرید خانواده وارد کرده است ، که این خودرو هنوز هم حتی از همیشه غیرقابل دسترسی است.

گزارش های بیشتر در صفحه بازار سرمایه را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا