اخبار اقتصاد ایران

قیمت مسکن در تهران: منطقه ۱۹ کمترین قیمت در آذرماه :: ایران تحلیل

آذر در ماه ۱۴۰۲ شاخص قیمت آپارتمان های مسکونی شهر تهران به عدد ۲۷۴.۴ رسیده که نسبت به ماه قبل (۲۸۲.۵) ۲.۹ درصد کاهش داشته است.

به گفته نجواخابار ، بر اساس مرکز آمار آذر در ماه ۱۴۰۲ شاخص قیمت آپارتمان های مسکونی شهر تهران به عدد ۲۷۴.۴ رسیده که نسبت به ماه قبل (۲۸۲.۵) ۲.۹ درصد کاهش داشته است. در آذر در ماه ۱۴۰۲ تورم ماهانه آپارتمان های مسکونی شهر تهران ۲.۹- درصد بوده که نسبت به همین اطلاعات در ماه قبل (۱.۵ درصد)، ۴.۴ واحد درصد کاهش داشته است.

تورم نقطه به نقطه به معنای درصد تغییر شاخص قیمت در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته است. در آذر در ماه ۱۴۰۲ ، تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان های مسکونی در تهران به ۵۷.۵ ٪ رسیده است. تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل (۷ /۶۸ ٪) ۱۱.۲ درصد کاهش یافته است.

نرخ تورم سالانه درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل است. نرخ تورم سالانه آذر در ماه ۱۴۰۲ تعداد آپارتمان های مسکونی شهر تهران به ۸۵.۷ درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاعات در ماه قبل (۸۶.۳ درصد) ۰.۶ واحد درصد کاهش داشته است.

در آذر در ماه ۱۴۰۲ میانگین وزنی و محاسبه شده قیمت آپارتمان های مسکونی فروخته شده در شهر تهران به ترتیب به ۸۰۲۹۸۶ و ۷۵۹۲۳۰ هزار ریال رسید. در این ماه منطقه یک تهران با میانگین موزون یک میلیون و ۵۷۱ هزار و ۶۳ هزار ریال و منطقه ۱۹ با میانگین وزنی ۴۰۸ هزار و ۳۹۱ هزار ریال کمترین قیمت را در بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به خود اختصاص داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا