کشاورزی

قیمت میوه و سبزیجات کاهش می‌یابد؟

نظارت هفتگی بر بازار میوه و تره بار انجام شد. به گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، امسال قیمت میوه نسبت به دو سال گذشته به شدت افزایش یافته است، در حالی که تولید محصولات کشاورزی، باغی و کشاورزی در حال افزایش است. آیا قیمت در بازار میوه و تره بار تنظیم شده است؟

قیمت انواع میوه های تولید داخل در میوه فروشی های مناطق مرکزی پایین شهر به شرح زیر است:

مهر وی نوشت: آلو زرد ۵۰ تا ۸۹، آلو سیاه ۹۸ تا ۱۲۰، انگور ۶۸ تا ۱۷۸، سیب صورتی ۷۰ تا ۱۳۹، گیلاس ۷۰ تا ۲۳۰، زردآلو ۶۸ تا ۱۹۸، هلو ۵۷ تا ۸۸، گلابی ۴۰ تا ۱۹۸ تا ، پرتقال جنگلی ۷۹، شلیل ۶۵ تا ۹۸، گوجه سبز ۱۷۸ و گیلاس ۶۰ تا ۱۲۵ تومان.

این هفته زغال اخته نیز میوه جدیدی است که کیلویی ۲۸۰ هزار تومان به فروش می رسد.

در بازار میوه های آبدار قیمت هر کیلوگرم هندوانه از ۱۶۵۰۰ تا ۲۱۸۰۰، خربزه ۲۵ تا ۳۹، خربزه ۲۷، خربزه ۴۳ و طالبی از ۲۷ تا ۴۴۸۰۰ است.

در بازار میوه های وارداتی موز کیلویی ۷۰ تا ۹۱ هزار و ۸۰۰ تومان، انبه ۱۱۰ تا ۱۹۸ گرم و زغال اخته ۲۰۰ گرمی ۱۳۰ تا ۳۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

بازار سبزی

به دنبال آن قیمت انواع میوه های محلی در میوه فروشی های مناطق مرکزی رو به کاهش است.

گوجه فرنگی ۲۵۸۰۰ کیلویی، گوجه گیلاسی ۳۲ تا ۷۵، هویج ۲۴۸۰۰ تا ۲۹۸۰۰، کاهو رسمی ۲۷۸۰۰، کاهو ۳۵ تا ۴۹.۸۰۰، کلم پیچ ۱۲،۵۰۰، کدو حلوایی ۲۲، ذرت ۳۵ تا ۶ تا ۳ عدد سیر ۳۴,۸۰۰, مینی خیار اصفهان ۲۷۸۰۰ و آهک ۴۵ تا ۷۹۰۰۰ تومان.

در این بازار سیب زمینی کیلویی ۲۱۸۰۰ تا ۲۲۸۰۰ تومان، پیاز قرمز ۲۳ تا ۴۵، پیاز سفید ۱۹ تا ۲۶۸۰۰ و پیاز زرد ۱۷ تا ۳۲۸۰۰ تومان به فروش می رسد.

باید بگویم؛ در این هفته میوه و تره بار ۳۷ درصد ارزان‌تر و میادین میوه و تره بار ۳۳ درصد ارزان‌تر به فروش می‌رسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا