اخبار اقتصاد ایران

قیمت نجومی میوه، پای بازرسان را به بازار باز کرد :: افق میهن

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی از گشت های بازرسی مشترک در سطح میوه فروشی های کوچک تهران خبر داد و گفت: با هرگونه گران فروشی و دریافت سود ۱۰۰ درصد برخورد قانونی می شود.

به گزارش افق میهن، مسعود امراللهی افزود: طی بازرسی مشترک بازرسان وزارت حراست، سازمان تعزیرات حکومتی و اتحادیه میوه و تره بار تهران از فروشگاه های میوه در محدوده مرکزی شهر تهران، این بازرسی ها به دنبال مصوبات کارگروه ساماندهی شرایط میوه و تره بار در راستای احقاق حقوق عمومی است.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: گران فروشی، عدم ارائه فاکتور یا نداشتن فاکتور معتبر، نداشتن برچسب قیمت، عرضه میوه به قیمت توافقی و دریافت سود ۱۰۰ درصدی در مقابل قیمت مصوب و دخالت در امور صنفی در رأس تخلفات است. داشته است.

وی بیان کرد: طرح پایش ویژه تابستانه برای برخورد با تخلفات احتمالی و رفاه حال مصرف کنندگان از ابتدا تیر ماه امسال به پایان رسیده است شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در بازرسی های امروز در برخی موارد با در نظر گرفتن قیمت عمده فروشی و تعیین سود ۳۰ تا ۳۵ درصدی میوه فروشان ملزم به درج قیمت جدید شدند و سه واحد خرده فروشی نیز متخلف تشخیص داده شد. پرونده این واحدها به تعزیرات حکومتی ارجاع شد. تبدیل شد.

امراللهی با اشاره به اینکه ریشه اصلی مشکلات خرده فروشی ها عدم صدور فاکتور یا فاکتور معتبر از سوی بنکداران میدان مرکزی میوه و سیب تهران است که کل جامعه را با مشکل مواجه کرده است، خاطرنشان کرد:

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با برنامه ریزی برای تشدید نظارت های بعدی، روند صدور فاکتور دیجیتال توسط فروشندگان مطمئن میدان میوه مرکزی با جدیت پیگیری می شود. به منظور حذف دلالان

وی ادامه داد: همچنین با مذاکراتی که با مسئولان میدان مرکزی میوه و تره بار انجام شد، اتحادیه فرستندگان نیز قول دادند که با تامین زیرساخت های صدور فاکتور دیجیتال از این روند استقبال کنند.

امراللهی همکاری مردم برای نظارت بر قیمت ها را بسیار مهم دانست و افزود: مردم می توانند از طریق قیمت روز اعلام شده از سوی میدان مرکزی میوه و تره بار از قیمت ها اطلاع پیدا کنند و تخلف گرانی را به سامانه ۱۲۴ به مسئولان دولتی اطلاع دهند. تا بازرسان ما بلافاصله نسبت به بررسی و برخورد با متخلفان اقدام کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود ضایعات میوه، سود ۳۰ تا ۳۵ درصدی برای این تجارت در نظر گرفته شده است که متاسفانه متخلفان به ازای هر کیلو میوه به چنین سودی رضایت نمی دهند و بعضا سود بیش از ۱۰۰% قیمت خرید. به عموم ارائه می شود.

برخی از فروشندگان میوه فاکتور خرید ندارند

اسدالله کارگر گلشن آبادی، رئیس اتحادیه میوه و تره بار تهران با تایید وجود تخلف برخی از میوه فروشان که حتی از ارائه فاکتور خرید به مسئولان دولتی خودداری کردند، گفت: در میدان مرکزی میوه تهران افرادی حضور دارند. و سبزی فروشانی که مستقل هستند.” غرفه داران بدون پروانه کسب در خارج از غرفه فعالیت می کنند و می دانند که باید خارج از مقررات میوه با این فروشندگان برخورد شود.

وی افزود: چندین دهه است که در خرده فروشی های سطح شهر برای مشتریان فاکتور و پرینت ترازو صادر می شود و این در حالی است که حقوق کارگری کارگران میدان میوه مرکزی همچنان دستی و حتی بدون فاکتور است. مهر آنها می گویند که این مشکل باید حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا