اخبار بورس

قیمت نفت به بالاترین حد سه هفته اخیر است 

تاثیر تنش های خاورمیانه و تقاضای چین بر بازار جهانی نفت؛

تونی سایکامور، تحلیلگر بازار IG در یادداشتی گفت: بازارهای نفت خام در معاملات آرام در تعطیلات ریاست جمهوری ایالات متحده به شدت کاهش یافتند زیرا نگرانی های تقاضا باعث خنثی شدن تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه شد.

چیزی را گزارش کنید اخبار بورس به گزارش سرمایه گذاری؛ قیمت نفت روز سه‌شنبه پس از نوسانات برای نزدیک به سه هفته، تحت تأثیر افزایش تنش‌ها در خاورمیانه و افزایش تقاضای چین، تقریباً بدون تغییر باقی ماند. قیمت نفت خام برنت در ساعت ۴۱۳ به وقت گرینویچ با ۱۱ سنت کاهش به ۸۳ دلار و ۴۵ سنت رسید. هر بشکه رسید.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در آوریل با ۱۱ سنت کاهش به ۷۸.۳۵ دلار در هر بشکه رسید. قیمت معاملات این بازار در ماه مارس با ۳۶ سنت افزایش به ۷۹.۵۵ دلار در هر بشکه رسید. روز دوشنبه به دلیل تعطیلات ایالات متحده هیچ معامله ای برای WTI وجود نداشت.

تونی سایکامور، تحلیلگر بازار IG در یادداشتی گفت: بازارهای نفت خام در معاملات آرام در تعطیلات ریاست جمهوری ایالات متحده به شدت کاهش یافتند زیرا نگرانی های تقاضا باعث خنثی شدن تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه شد.

حوثی ها به حملات خود به خطوط کشتیرانی در دریای سرخ و تنگه باب المندب ادامه دادند و از روز جمعه حداقل چهار کشتی دیگر هدف حملات هوایی و موشکی قرار گرفته اند. حوثی‌ها اعلام کردند که یکی از این کشتی‌های تحت پرچم بلیز، ثبت بریتانیا و تحت مدیریت لبنان، در خطر غرق شدن در خلیج عدن قرار دارد و این خطر غرق شدن را به عنوان بخشی از کارزار آنها برای ایجاد اختلال در کشتیرانی جهانی در همبستگی با فلسطینی‌ها در غزه افزایش می‌دهد. . انجام دادند

تحلیلگران ANZ در یادداشتی نوشتند که نشانه های تقاضای قوی تر در چین نیز احساسات را تقویت کرد.

درآمد گردشگری در چین در تعطیلات سال نو قمری که روز شنبه به پایان رسید، ۴۷.۳ درصد سال به سال افزایش یافت و از سطح قبل از کووید-۱۹ فراتر رفت.
چین همچنین نرخ بهره کلیدی وام مسکن خود را در روز سه‌شنبه بیش از حد انتظار کاهش داد تا بازار املاک و مستغلات و اقتصاد در حال مبارزه خود را تقویت کند.
با این حال، عوامل حمایت کننده از قیمت نفت به طور کامل نگرانی های تقاضا را جبران نکردند. هفته گذشته آژانس بین المللی انرژی (IEA) پیش بینی خود را برای رشد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۴ بر اساس انتظارات مبنی بر جایگزینی انرژی های تجدیدپذیر جایگزین سوخت های فسیلی کاهش داد.

پایان مقاله

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا