اخبار بورس

قیمت نفت به دلیل امیدواری سرمایه‌گذاران به کاهش نرخ بهره در ایالات متحده افزایش یافت

نوسانات در بازار نفت؛

با امیدواری سرمایه گذاران به کاهش نرخ بهره آمریکا، قیمت نفت در آسیا افزایش یافت. مازاد تولید نفت در چین و رشد اقتصادی ضعیف تر از حد انتظار در چین همچنان بر قیمت ها تاثیر می گذارد. تحلیلگران بر این باورند که کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر ممکن است بر بازار نفت تأثیر بگذارد.

چیزی را گزارش کنید اخبار بورسبه نقل از Investing; قیمت نفت در روز دوشنبه اندکی افزایش یافت زیرا سرمایه گذاران به دنبال نشانه های بیشتری مبنی بر احتمال کاهش نرخ بهره آمریکا در ماه سپتامبر بودند.
بهای معاملات آتی نفت برنت با ۳۲ سنت یا ۰.۳۹ درصد افزایش به ۸۲.۹۵ دلار در هر بشکه در ساعت ۶۵۱ GMT رسید و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۴ سنت یا ۰.۴۲ درصد افزایش یافت و این افزایش به ۸۰.۴۷ دلار رسید.

کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در یادداشتی اعلام کرد: «داده‌های تورم و بازار کار نشان داده‌اند که کاهش تورم و متعادل‌سازی مجدد بازار کار در حال شکل‌گیری است، که انتظار داریم فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره آن را در نظر بگیرد. چرخه در سپتامبر.” “شروع کنید

انتظار می رود فدرال رزرو سیاست را در ۳۱ و ۳۰ جولای بررسی کند، زمانی که سرمایه گذاران انتظار دارند نرخ بهره بدون تغییر باقی بماند. با این حال، آنها به دنبال شواهد بیشتری مبنی بر کاهش نرخ بهره در نشست سپتامبر خواهند بود.

این خبر که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفت در روز یکشنبه در انتخابات مجدد شرکت نکند، عامل بزرگی برای بازارهای نفت نبود. او از کامالا هریس معاون رئیس جمهور به عنوان نامزدی برای به چالش کشیدن دونالد ترامپ جمهوری خواه در انتخابات نوامبر حمایت کرده است.
رئیس تیم انرژی بانک دی‌بی‌اس با اشاره به اینکه علیرغم تلاش‌های بایدن، تولید آمریکا در سال گذشته کاهش یافت، تلاش‌های دولت برای مقابله با تغییرات اقلیمی به رکوردهای جدیدی رسید، گفت: ما معتقدیم که توانایی رئیس‌جمهور آمریکا برای تأثیرگذاری بر تولید نفت آمریکا احتمالاً اغراق‌آمیز است.

وی افزود: در صورت هر چیزی، ریاست جمهوری ترامپ با توجه به مواضع ضد خودروی الکتریکی او می تواند منجر به افزایش تقاضای نفت در آمریکا شود!

تونی سیکامور، تحلیلگر بازار در IG گفت که این می تواند برخی از حمایت هایی را که بازارها از کاهش تولید اخیر اوپک پلاس دریافت کرده اند، جبران کند. از سوی دیگر، تولید نامحدود نفت ایالات متحده می تواند به کاهش قیمت نفت منجر شود، که می تواند تأثیر ناخواسته ای داشته باشد که تولیدکنندگان حاشیه ای را مجبور به کاهش تولید با قیمت های پایین تر کند.

رشد اقتصادی کمتر از حد انتظار چین در سه ماهه دوم هفته گذشته به میزان ۴.۷ درصد باعث نگرانی در مورد تقاضای نفت این کشور شد و همچنان بر قیمت ها فشار وارد می کند.

روز دوشنبه، چین با کاهش نرخ های بهره کوتاه مدت و نرخ های بهره کلیدی برای تحریک اقتصاد، بازارها را شگفت زده کرد.

روز یکشنبه، پس از نشست رهبران هفته گذشته، چین یک سند سیاستی را منتشر کرد که در آن اهداف شناخته شده ای مانند توسعه صنایع پیشرفته و بهبود فضای کسب و کار مشخص شده بود. تحلیلگران هیچ نشانه ای از تغییرات ساختاری فوری در دومین اقتصاد بزرگ جهان مشاهده نکردند.

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا