اخبار بورس

قیمت نفت در آستانه دومین رشد هفتگی

این در معاملات روز جمعه اتفاق افتاد.

قیمت هر بشکه نفت برنت در دریای شمال با ۳۶ سنت معادل ۰.۴۵ درصد کاهش به ۷۹ دلار و ۴ سنت رسید.

گزارش کردن افق میهنقیمت نفت کاهش یافته است اما برای دومین بار هفتگی افزایش می یابد. سرمایه گذاران در حال بررسی اختلالات احتمالی در عرضه نفت در خاورمیانه و تأثیر طوفان میلتون بر تقاضای سوخت در فلوریدا هستند.

قیمت هر بشکه نفت برنت در دریای شمال با ۳۶ سنت معادل ۰.۴۵ درصد کاهش به ۷۹ دلار و ۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۳۸ درصد کاهش به ۷۵ و ۵۶ سنت با ۲۹ سنت معامله شد.

هر دو شاخص نفت در هفته گذشته بیش از ۱ درصد افزایش یافتند.

قیمت شاخص های نفت در ماه جاری پس از حمله موشکی ایران افزایش یافت.

کشورهای حوزه خلیج فارس در حال رایزنی با واشنگتن برای جلوگیری از حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات نفتی ایران هستند، زیرا از ترس همپیمانان تهران می توانند پایگاه های نفتی آنها را هدف قرار دهند.

طوفان میلتون نیز بر قیمت نفت تأثیر گذاشت. طوفان پس از ایجاد خسارات گسترده در فلوریدا به اقیانوس اطلس رسیده است.

کمبود بنزین در فلوریدا وجود دارد و حدود یک چهارم از ۷۹۱۲ پمپ بنزین این ایالت با کمبود سوخت مواجه شده است. به نظر می رسد مصرف سوخت در فلوریدا پس از طوفان کاهش یافته است.

فلوریدا سومین ایالت مصرف کننده بنزین در ایالات متحده است، اما هیچ پالایشگاهی متعهد به این امر نیست. بنابراین کاملاً وابسته به واردات دریایی است.

در مورد عرضه، شرکت ملی نفت لیبی روز جمعه اعلام کرد که تولید نفت این کشور به سطح قبل از بحران بانک مرکزی رسیده است و روزانه ۱.۲۵ میلیون بشکه تولید می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا