اخبار بورس

قیمت نفت پس از کاهش ذخایر آمریکا و کاهش نگرانی‌ها در مورد تقاضا افزایش یافت

نوسانات قیمت نفت به دلیل کاهش ذخایر ایالات متحده و نگرانی های اقتصادی چین؛

قیمت نفت با کاهش ذخایر نفت خام آمریکا و افزایش تقاضای تابستانی که نگرانی‌ها در مورد کاهش تقاضای جهانی را کاهش داد، افزایش یافت. در همین حال، تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و اقدامات محدودکننده تولید اوپک و روسیه نیز به افزایش قیمت ها کمک کرده است. از سوی دیگر، رشد اقتصادی کندتر از حد انتظار چین، نگرانی های جدیدی را در بازارهای نفت ایجاد کرده است.

چیزی را گزارش کنید اخبار بورس به گزارش سرمایه گذاری؛ قیمت نفت روز چهارشنبه به دلیل نشانه‌هایی از کاهش ذخایر آمریکا افزایش یافت و نگرانی‌ها در مورد تقاضای ضعیف‌تر در سایر نقاط جهان را کاهش داد.

در ساعت ۱۳:۲۵ به وقت گرینویچ، قیمت آتی نفت برنت با ۱.۳ درصد افزایش به ۸۴.۷۸ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۱.۱ درصد افزایش به ۸۴.۶۴ دلار در هر بشکه رسید.

کاهش شدیدتر از حد انتظار موجودی انبارهای ایالات متحده – API

داده های موسسه نفت آمریکا نشان داد که ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۲ جولای بیش از حد انتظار کاهش یافته است. ذخایر ۴.۴ میلیون بشکه کاهش یافت، در حالی که انتظار می رفت فقط ۳۳۰۰۰ بشکه کاهش یابد.

انتظار می رود آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده در اواخر روز چهارشنبه ارائه شود. اگر داده ها مشابه اعداد API باشد، این سومین هفته متوالی کاهش در ذخایر نفت ایالات متحده خواهد بود زیرا تقاضا برای سفر در تابستان افزایش یافته است.

نشانه‌های افزایش تقاضا در ایالات متحده، بزرگ‌ترین اقتصاد و مصرف‌کننده انرژی جهان، به بازار نفت کمک کرد تا از ضعف اخیر بهبود یابد و قیمت نفت برنت در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین سطح یک ماهه خود رسید.

پس از کاهش ذخایر آمریکا و کاهش نگرانی ها در مورد تقاضا، قیمت نفت افزایش یافت

بر خطرات عرضه نفت تمرکز کنید

قیمت نفت نیز بدون تغییر ماند زیرا تاجران منتظر اختلالات احتمالی عرضه به دلیل تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و افزایش تنش‌ها با حماس و حزب‌الله بودند. علاوه بر این، گروه‌های یمنی به حملات مکرر به کشتی‌ها در دریای سرخ ادامه دادند که می‌تواند تحویل نفت خام را مختل کند.

این امر باعث شد تا بازرگانان به قیمت نفت مقداری ریسک اضافه کنند، اگرچه هنوز مشخص نیست که اختلالات خاورمیانه چقدر بر نفت خام تأثیر گذاشته است. گزارش های رسانه ای این هفته حاکی از آن است که روسیه و اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) قصد دارند تولید خود را کاهش دهند و بازارهای جهانی نفت را محدود کنند.

کاهش رشد اقتصادی چین

بازارهای نفت خام هفته گذشته به دلیل آمار ضعیف اقتصادی چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، و نگرانی از کاهش تقاضا، به شدت کاهش یافت.

بیشتر بخوانید:بحران املاک و ناامنی شغلی بزرگترین چالش پیش روی اقتصاد چین است

چین در سه ماهه دوم سال ۴.۷ درصد رشد کرد که پایین ترین نرخ رشد از سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ است که افزایش قیمت نفت را محدود کرده است. داده های هفته گذشته همچنین نشان داد که واردات نفت خام به چین در ماه ژوئن به شدت کاهش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا