کشاورزی

قیمت پایه برنج ۹۰ هزار تومان پیش بینی شده

وی افزود: شالیکار شبانه روز تلاش می کند تا خوشه های برنج را بارگیری کند تا امروز شاهد برداشت محصول باشیم و به همین دلیل انتظار دارد بتواند محصول خود را با قیمت مناسب و واقعی در بازار به فروش برساند. همچنین… هزینه های کاشت و برداشت، سرمایه گذاری در آینده را پوشش می دهد.

استاندار گیلان با تاکید بر مدیریت بازار برنج گفت: وظیفه داریم دغدغه کشاورزان را برطرف کنیم زیرا ۵۵ درصد مشاغل استان مربوط به کشاورزی است.

عباسی بازار برنج ۱۴۰۲ را نامناسب دانست و اظهار داشت: دغدغه شالیکاران را به گوش رئیس جمهور شهید رساندیم و ایشان در سفر به مازندران دستور محاسبه دقیق میزان تولید برنج، نوسانات ارزی و … را دادند. عدم واردات برنج در سال ۱۴۰۰ برنج را در بازار گران کرد اما سود آن نصیب دلالان و دلالان شد و کشاورزان سودی نبردند.

وی با بیان اینکه حجم سفارش واردات برنج در سال ۱۴۰۱ و سرریز آن به بازار در سال گذشته به بازار برنج آسیب وارد کرده است، تصریح کرد: ورود تعاونی های روستایی برای خرید برنج کشاورزان به اندازه اکثریت محصولات کشاورزان موثر نبوده است. می فروخت. آنها بودند.

استاندار گیلان با فرض اینکه قیمت پایه برنج باکیفیت امسال ۹۰ هزار تومان باشد، یادآور شد: قیمت خرید تضمینی برنج پرمحصول نیز اعلام می شود.

وی با بیان اینکه عملکرد برنج پرمحصول در واحد سطح دو برابر می شود، افزود: هر هکتار حدود دو تن عملکرد دارد که برای رقم پرمحصول به چهار تن و برای برخی ارقام مانند آنام به ۶ تن می رسد. البته باید برنج مرغوب به عنوان برند گیلان حفظ شود.

عباسی با تاکید بر اقتصادی شدن کشت برنج برای کشاورزان خاطرنشان کرد: امروز در حال تولید تراکتور هستیم و به زودی کارخانه تراکتورسازی در منطقه آزاد تجاری انزلی راه اندازی می شود که علاوه بر اشتغال زایی باعث کاهش هزینه های کشاورزی نیز می شود.

استاندار گیلان استفاده از ماشین آلات کشاورزی را کاهش ضایعات دانست و تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی با همکاری سازمان صمت باید ضایعات برنج را به حداقل برساند چرا که علاوه بر کیفیت، کمیت نیز مهم است.

وی همچنین بر توزیع به موقع کود و توجه به بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد و یادآور شد: پیگیر کار کشاورزان هستیم و با رئیس جمهور منتخب در این خصوص صحبت خواهیم کرد.

عباسی با بیان اینکه هنوز حتی یک کیلو برنج وارداتی نیز سفارش داده نشده است، گفت: قطعا میزان تولید برنج را ارزیابی کرده و سپس سفارش را انجام می دهیم که پیش بینی می شود تا آذرماه نیز سایر محصولات کشاورزی را خریداری کنیم به عنوان چای، زیتون و فندق را ارزیابی کنید تا کشاورزان در تولید خود عجله نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا