فناوری

لاهه: اسرائیل باید از کشتار، مجروح کردن و نابود کردن زندگی فلسطینی‌ها دست بردارد/ تل آویو باید تمام اقدامات لازم برای «جلوگیری از هر چیزی در رابطه با نسل‌کشی در غزه» را به کار گیرد

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

بی بی سی: دیوان بین المللی دادگستری امروز (جمعه) تصمیم خود را درباره اقدامات اضطراری برای تعلیق فعالیت های نظامی اسرائیل در غزه اعلام کرد.

دادگاه اعلام کرد: اسرائیل باید تمام اقدامات لازم را برای “جلوگیری از هر چیزی که مربوط به نسل کشی در غزه باشد” انجام دهد.

قاضی خلاصه همچنین دستورات دادگاه و حکم هر یک از ۱۷ قاضی را اعلام کرد.

در نهایت، دادگاه با ۱۵ رای موافق در برابر دو رای موافق رای داد که اسرائیل باید تمام اقداماتی را که در اختیار دارد برای جلوگیری از هر چیزی که مربوط به نسل کشی در غزه است، انجام دهد.

این دادگاه همچنین با ۱۶ رای موافق در برابر یک رای موافق رای داد که اسرائیل باید تمام اقدامات ممکن را برای مجازات و جلوگیری از تحریک نسل کشی در نوار غزه انجام دهد. در نوار غزه شرکت کنید.

قاضی جان دوناهو گفت اسرائیل باید فورا اطمینان حاصل کند که نیروهای نظامی خود هیچ یک از اقدامات ذکر شده از جمله کشتن فلسطینی ها یا ایجاد آسیب های جسمی یا روحی جدی را انجام ندهند.

بر اساس این حکم، اسرائیل باید اطمینان حاصل کند که نیروهایش مرتکب نسل کشی نمی شوند و همچنین اطمینان حاصل کند که مدارک مربوط به نسل کشی ادعایی حفظ می شود.

وی می گوید که اسرائیل باید اقدامات فوری و موثری را برای خدمات اولیه و اقدامات بشردوستانه انجام دهد.

قاضی دیوان بین المللی دادگستری همچنین گفت: این دادگاه می تواند اقدامات موقت صادر کند.

او سپس تشریح کرد که دادگاه کدام یک از اقدامات درخواستی آفریقای جنوبی را اجرا خواهد کرد. او می گوید که اسرائیل باید کشتار، مجروح کردن و نابود کردن زندگی فلسطینیان را متوقف کند.

وی گفت که این اقدامات در چارچوب کنوانسیون نسل کشی سازمان ملل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا