فناوری

لاوروف: روسیه تمایل و نیازی به حمله به هیچ کشوری ندارد

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

ایرنا: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اظهارات سیاستمداران اتحادیه اروپا و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را پوچ خواند و گفت: مسکو هیچ تمایل و نیازی به حمله به کسی ندارد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف در پایان سفر رسمی خود به نیویورک در یک کنفرانس مطبوعاتی در مقر سازمان ملل به خبرنگاران گفت. [اظهارات این سیاستمداران اروپایی] پوچ است؛ روسیه هیچ تمایل نظامی، سیاسی و اقتصادی ندارد و نیازی به حمله به کسی در هر جایی ندارد.

برخی از مقامات اروپایی پیش از این درباره احتمال جنگ با روسیه هشدار داده بودند. این در حالی است که ژنرال پاتریک سندرز، رئیس جدید ستاد کل نیروهای مسلح انگلیس اخیرا از مقامات لندن خواسته بود تا مردم را برای جنگ احتمالی با روسیه آماده کنند و خطاب به مردم این کشور گفت: برای جنگ با روسیه آماده باشید. ” مسکو.”

در همین راستا، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان اخیرا پیش بینی کرد که ممکن است ناتو در پنج تا هشت سال آینده وارد یک درگیری نظامی تمام عیار با روسیه شود.

همچنین راب بائر، رئیس کمیته نظامی ناتو، پیشتر گفته بود که ناتو با وضعیت خطرناکی در جهان مواجه است که در دهه های اخیر هرگز آن را تجربه نکرده است.

سقوط هواپیمای روسی “ایلوشین ۷۶”

وزیر امور خارجه روسیه نیز در این نشست خبری اوکراین را مسئول سرنگونی هواپیمای روسی «ایلوشین ۷۶» دانست و گفت: روسیه در تلاش است تا حقایق مربوط به سرنگونی این هواپیما در منطقه بلگورود و اوکراین را مشخص کند. دلایل این “عمل مجرمانه”.

لاوروف در عین حال خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل در خصوص این حادثه شد.

روسیه دیروز (چهارشنبه) گزارش داد که یک فروند هواپیمای “ایلوشین ۷۶” (IL-76) حامل اسرای اوکراینی در منطقه بلگورود سقوط کرد و همه سرنشینان آن کشته شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا