اقتصاد جهان

لاوروف: همکاری جهانی با سیاست های غرب ممکن نیست

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید کرد که غرب ارزش های تغییر ناپذیر جهانی شدن را زیر پا گذاشته است و به همین دلیل نمی توان صحبت در مورد بازسازی همکاری جهانی که توسط آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد درخواست شده است.

وی گفت: دبیرکل کنونی سازمان ملل نیز مانند کوفی عنان و بان کی مون قبل از خود ابتکاری را با شعار تغییر جهت همکاری جهانی مطرح کرده است. این شعار خوبی است و هیچ کس آن را انکار نمی کند، اما در زمانی که غرب تمام ارزش های تغییر ناپذیر جهانی شدن را که سال ها به ما گفته شده، زیر پا گذاشته است، از چه نوع همکاری جهانی می توان صحبت کرد؟

لاوروف افزود: آنها سعی کردند ما را متقاعد کنند که این ارزش ها دسترسی برابر همه را به مزایای تمدن مدرن تضمین می کند.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که ابتکارات روسیه در زمینه امنیت اوراسیا و سازوکارهای پرداخت مستقل در سراسر جهان با استقبال خوبی مواجه شده است.

وی افزود: ابتکارات ما با هدف ایجاد یک ساختار امنیتی مستقل در اروپا و مکانیسم‌های پرداخت مستقل از بی‌ثباتی‌های رفتاری غرب و همچنین ایده‌های ما در مورد اصلاح نهادهای جهانی برای انعکاس قدرت واقعی غرب پیشنهاد شده است جهان، یعنی کشورهای جنوب و شرق، بازخورد خوبی دریافت کرده اند.

بر اساس این گزارش، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با مقامات ارشد وزارت خارجه این کشور در ۱۴ ژوئن اظهارات مشابهی مبنی بر فروپاشی سیستم امنیتی قبلی آمریکا و اروپا ارائه کرد و پیشنهاد ساخت معماری جدیدی را داد که نگرانی‌ها را برطرف کند. همه اوراسیا را در نظر بگیرید. کشورها

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا