ترندهای روز

لباس پرنسس دایانا، در یک حراج یک میلیون و ۱۴۸ هزار دلار خریداری شد و رکورد شکست

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

یک لباس شب که در سال ۱۹۸۵ توسط پرنسس دایانا، پرنسس ولز پوشیده شد، در یک حراجی در ایالات متحده، ۱۱ برابر قیمت تخمینی خود را به دست آورد.

این لباس با نیم تنه مخملی و دامن به سبک بالرین در حراج جولینز در هالیوود به قیمت ۱.۴۸۸ میلیون دلار یا ۹۰۴۲۶۲ پوند فروخته شد.

این پیراهن رکورد گران ترین لباس دایانا را شکست.

این لباس با عکس دایانا که آن را پوشیده بود فروخته شد و تخمین زده شد که حدود ۱۰۰۰۰۰ دلار (۷۸۷۷۶ پوند) فروخته شود.

این لباس دارای اندام بلند با چین‌های بزرگ، دامن توری آبی و پاپیون بزرگ با کمربند است.

پرنسس دایانا اولین بار این لباس را در شام شهردار فلورانس زمانی که همراه همسرش چارلز در یک تور سلطنتی در سال ۱۹۸۵ به ایتالیا سفر کرد، پوشید.

یک سال بعد، در سال ۱۹۸۶، وقتی در کنسرت ارکستر سمفونیک ونکوور شرکت کرد، برای دومین بار این لباس را پوشید.

پارچه این لباس توسط تاجر پارچه مشهور جهان، Jacob Schlepfert تولید شد و ستاره های متالیک دوخته شده بر روی آن توسط تیم طراحی و خیاطی لباس طراح مشهور لباس Jacquies Azaguri با دقت بر روی لباس دوخته شد.

دامن به سبک بالرین این لباس نمادی از حمایت او از باله ملی انگلیس و عشق او به رقص بود.

لباس پرنسس دایانا در یک حراجی به قیمت یک میلیون و 148 هزار دلار خریداری شد و رکورد شکست.لباس شب پرنسس دایانا یکی از معروف ترین اجناس عرضه شده در حراج جولینز در کالیفرنیا بود.

تا به حال، گران‌ترین لباس پرنسس دایانا، پیراهنی مخملی بود که ویکتور ادل استین آن را در سال ۱۹۹۱ پوشید و در حراجی ژانویه گذشته به قیمت ۶۰۴۸۰۰ دلار (۴۷۶۴۳۷ پوند) فروخته شد.

این بدان معناست که پیراهن طرح آزاگوری تقریباً دو برابر قیمت پیراهن قبلی پرنسس دایانا فروخته شده است.

ژاکی آزاگوری، طراح مد بریتانیایی-مراکشی، چندین لباس برای پرنسس دایانا در دوران عضویت او در خانواده سلطنتی بریتانیا طراحی کرد.

یک بلوز دایانا نیز در حراج افسانه های هالیوود که در کالیفرنیا برگزار شد فروخته شد. او این بلوز را در سال ۱۹۸۱ برای عکس نامزدی خود پوشید.

لباس پرنسس دایانا در یک حراجی به قیمت یک میلیون و 148 هزار دلار خریداری شد و رکورد شکست.پرنسس دایانا این بلوز را برای عکس رسمی در روز نامزدی پوشید

در تصاویری که لرد اسنودون، عکاس خانواده سلطنتی بریتانیا از مراسم نامزدی پرنسس دایانا گرفته است، یک بلوز کرپ گلدار گشاد با یقه رو به پایین دیده می شود.

این لباس به قیمت ۳۸۱,۰۰۰ دلار (۳۰۰,۹۹۰ پوند) خریداری شد که تقریباً چهار برابر برآورد اولیه است.

در حراج جولین، لباس هایی از دیگر ستارگان هالیوود فروخته شد: از جمله پیراهن طرح ژیوانگی که آدری هپبورن در کمدی جنایی انیگما در سال ۱۹۶۳ پوشیده بود.

همچنین یک پیراهن بدون آستین که گلوریا سوانسون در فیلم “سانست دمنده” در دهه ۱۹۵۰ پوشیده بود و یک لباس ملوانی که باربارا استرایسند، بازیگر و خواننده آمریکایی در دهه ۱۹۶۰ پوشیده بود، فروخته شد.

منبع: بی بی سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا