لبوبو باربی را شکست داد؛ فروش عروسک چینی به یک میلیارد دلار نزدیک میشود
در زمان های اخیر ، ما دیده ایم که افراد مشهور عروسک های مخملی را از کیسه های گران قیمت خود آویزان کرده اند و این عروسک ها به تدریج به یک پدیده فرهنگی و تجاری عظیم تبدیل شده اند. اکنون ، گزارش مالی جدید شرکت چینی Pop Mart ، خالق این عروسک ها ، ابعاد واقعی این موفقیت خیره کننده را نشان داده است: در شش ماه اول سال بیش از عروسک های نمادین مانند باربی و هتل ها به فروش رسانده است و درآمد آن نزدیک به ۱ میلیارد دلار است.
براساس نیمه اول سال ، درآمد کلی پاپ مارت نسبت به سال گذشته ۵ ٪ افزایش یافته و سود خالص آن ۵ ٪ افزایش یافته است. اما ستاره اصلی این گزارش هیولا است که شخصیت اصلی آن Labobo است. این مجموعه که توسط ریه چینی طراحی شده است ، این مجموعه ، به تنهایی ، درآمد ۱.۵ میلیارد دلار (۵ میلیون دلار) ایجاد کرده است و این نشانگر رشد ۵ ٪ باورنکردنی در مدت مشابه سال گذشته است.
برای درک بهتر مقیاس این موفقیت ، کافی است بدانید که در همین مدت ، متل ۵ میلیون دلار از عروسک های باربی و ۵ میلیون دلار در فروش محصولات Hotlins درآمد. این اعداد نشان می دهد که Labobo توانسته است بر غول های صنعت اسباب بازی های آمریکایی غلبه کند.
فروش خیره کننده Labobo در سال ۲
علت اصلی این موفقیت جهانی خط تولید صفحه کلیدهای Vinil-Mammilli این شرکت است. این محصول منحصر به فرد ، که باعث ترکیب نرمی عروسک های پارچه ای با جزئیات دقیق چهره چهره ها می شود ، به یک لوازم جانبی محبوب تبدیل شده است. پس از مشهور بودن Rihana ، Lady Gaga و Kim Kardashian با این صفحه کلیدها دیده شدند ، موج عظیمی از رسانه های اجتماعی راه اندازی شد که باعث شد این محصولات در همه جا فروخته شوند.
اما این کل داستان نیست. با یک استراتژی هوشمندانه ، پاپ مارت این محصولات را عمداً محدود کرده است. این کمبود عرضه باعث افزایش هیجان و تقاضا شده است و یک بازار سیاه پررونق ایجاد می کند که در آن برخی از مدل های Labobo با قیمت های بسیار بالاتر از قیمت اصلی معامله می شوند.
در کنار اینها ، پاپ مارت به سرعت حضور بین المللی خود را گسترش می دهد. تا ماه ژوئن ، بیش از ۵ ٪ از درآمد شرکت از خارج از چین ساخته شده است ، و بازار ایالات متحده با تعجب بیش از ۵ ٪ به سریعترین منطقه در حال رشد تبدیل شده است.
منبع: دیجیاتو