اخبار بورس

لحظه سرنوشت‌ساز در مذاکرات آتش‌بس غزه/ آیا این یک فرصت نهایی است؟

افزایش فشار دیپلماتیک آمریکا برای توافق آتش بس در غزه؛

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، مذاکرات جاری در مورد آتش بس در غزه را “احتمالا بهترین و شاید آخرین فرصت” خواند و خواستار پایان دادن به خشونت و بازگشت گروگان ها شد. این مذاکرات قرار است این هفته در قاهره ادامه یابد.

گزارش کردن اخبار بورس به گزارش رویترز؛ آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا امروز گفت که تلاش دیپلماتیک جدید واشنگتن برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه “احتمالا بهترین و شاید آخرین فرصت” برای دستیابی به این هدف است و از همه طرف ها خواست تا توافق را تکمیل کنند.
مذاکرات فشرده آتش بس که ماه هاست ادامه دارد، قرار است این هفته در قاهره از سر گرفته شود. این مذاکرات پس از نشست دو روزه هفته گذشته در دوحه انجام شد.

بیشتر بخوانید: قمار زلنسکی

بلینکن فشار دیپلماتیک ایالات متحده را برای اطمینان از دستیابی مذاکره کنندگان به توافق نهایی در این هفته افزایش خواهد داد. این تلاش‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که ایالات متحده پیشنهاداتی را برای کاهش اختلافات بین طرف‌های درگیر ارائه کرد و کشورهای میانجی امیدوارند این پیشنهادها بتواند این شکاف‌ها را برطرف کند.
بلینکن در گفتگو با خبرنگاران قبل از دیدار با رئیس جمهور اسحاق هرتزوگ، این لحظه را “محور” خواند و گفت: “این شاید بهترین و شاید آخرین فرصت برای بازگرداندن گروگان ها به خانه، رسیدن به آتش بس و بلند کردن همه باشد.” راهی بهتر» تا صلح و امنیت پایدار بماند.»
وی افزود: من به نمایندگی از رئیس جمهور بایدن اینجا هستم تا تلاش های دیپلماتیک فشرده ای را برای دستیابی به این توافق نهایی و اجرای آن انجام دهم… زمان آن فرا رسیده است که همه به توافق بله بگویند و به دنبال بهانه نباشند و نه بگویند.

بیشتر بخوانید:اقتصاد فرصت، چشم انداز کامالا هریس

پس از ماه ها مذاکره، کشورهای میانجی قطر، آمریکا و مصر تاکنون نتوانسته اند اختلافات را به اندازه کافی برای دستیابی به توافق کاهش دهند. در همین حال، خشونت در غزه همچنان ادامه دارد.

لحظه حساس مذاکرات آتش بس غزه/آیا آخرین فرصت است؟

ساعاتی پس از ورود بلینکن، حماس، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را به دلیل “شکست تلاش های میانجی ها” مقصر دانست و گفت که این اقدامات توافق را به تاخیر انداخته و گروگان های اسرائیلی در غزه را در معرض خشونتی مشابه فلسطینی ها قرار داده است.
نگرانی در مورد افزایش تنش در منطقه، فوریت برای توافق آتش بس را افزایش داده است. ایران همچنین در پی ترور اسماعیل هنیه، رهبر حماس در تهران در ۳۱ ژوئیه، اسرائیل را به تلافی تهدید کرده است.

بلینکن: شاید آخرین فرصت برای بازگرداندن گروگان ها و برقراری صلح

بلینکن همچنین مجدداً به ایالات متحده هشدار داد که از تشدید تنش خودداری کند و افزود: «همچنین زمان آن فرا رسیده است که اطمینان حاصل شود که هیچ‌کس اقداماتی انجام ندهد که این روند را از مسیر خارج کند. به همین دلیل است که ما در تلاش هستیم تا مطمئن شویم که هیچ گونه تحریکی رخ نمی دهد.»
جنگ در ۷ اکتبر زمانی آغاز شد که نیروهای حماس به اسرائیل حمله کردند و حدود ۱۲۰۰ نفر را کشتند و حدود ۲۵۰ گروگان را گرفتند. از آن زمان، حملات نظامی اسرائیل به غزه بیش از ۴۰۰۰۰ فلسطینی را که عمدتا غیرنظامی بودند، کشته و بخش‌های وسیعی از نوار غزه را ویران کرده است.

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا