فناوری

لذت تماس سریع، پایدار و باکیفیت با فناوری VoLTE + نحوه فعال‌سازی

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

داشتن یک تماس پایدار و با کیفیت یکی از مهمترین عوامل مکالمات صوتی است. شاید بارها برای شما پیش آمده باشد که در حین مکالمه، مواردی مانند کاهش کیفیت و تاخیر در انتقال صدا را تجربه کرده باشید. فناوری «VoLTE» یکی از مهم‌ترین گام‌های اپراتورهای تلفن همراه در ارائه تماس‌های با کیفیت بالاتر و پایدارتر است و می‌توانید با فعال کردن آن در گوشی خود بهترین تماس صوتی را همین حالا تجربه کنید. در ادامه در مورد مزایا و نحوه فعال سازی VoLTE صحبت خواهیم کرد.

فناوری VoLTE چیست و چه کاربردی دارد؟

سرویس VoLTE

اصطلاح VoLTE یا Voice over LTE یکی از مهم ترین نوآوری های اپراتورهای تلفن همراه دنیا در چند سال پیش است که تاثیر بسزایی در کیفیت تماس کاربران دارد. این فناوری چیست و دقیقاً چگونه کار می کند؟ در واقع VoLTE یک فناوری برای انتقال بسته های داده به ویژه محتوای صوتی است. این ویژگی بر اساس شبکه ۴G یا LTE کار می کند. بنابراین اولین شرط استفاده از سرویس صوتی VoLTE این است که محل زندگی یا محل کار شما از شبکه ۴G پشتیبانی کند.

فناوری VoLTE نسبت به نسل‌های قبلی شبکه‌های تلفن همراه، تاخیر کمتر و سرعت بیشتری دارد. طبق داده های رسمی، ظرفیت انتقال بسته های داده با VoLTE تا ۳ برابر بیشتر از شبکه ۳G UMTS و تا ۶ برابر بیشتر از شبکه ۲G GSM است. فناوری VoLTE از پهنای باند کمتری برای دستیابی به این سرعت استفاده می کند. دلیل اصلی این امر انتقال اطلاعات بهینه تر است.

یکی دیگر از شرایط اساسی برای برقراری تماس VoLTE، پشتیبانی از تلفن یا دستگاه ارتباطی شماست. معمولا گوشی های هوشمند مجهز به اندروید ۹ و iOS 13 یا نسخه های جدیدتر این دو سیستم عامل از VoLTE پشتیبانی می کنند. همچنین اکثر گوشی های تولید شده پس از سال ۲۰۱۹ از این قاعده مستثنی نیستند.

مزایای تماس صوتی با VoLTE چیست؟

استفاده از فناوری VoLTE مزایای بسیاری دارد. بنابراین، شاید فعال سازی این سرویس صوتی، تجربه مکالمه ای جدید و بهبود یافته را برای شما فراهم کند.

صدای HD با وضوح و کیفیت بیشتر

استاندارد صدای HD یکی از مهمترین مزیت های برقراری تماس صوتی بر اساس شبکه LTE است. این استاندارد دو ویژگی مهم دارد: اول اینکه صدای مخاطب شما در هنگام برقراری تماس با VoLTE با وضوح، شفافیت و شیوایی بیشتر به شما می رسد. به همین ترتیب، به دلیل کیفیت پایین صدا، نیازی به سوال مکرر از مخاطب نیست. علاوه بر این استاندارد HD برای صدا باعث می شود که نویز و صداهای اضافی در محیط اطراف کمتر منتقل شود و این موضوع تاثیری در مکالمه و مخاطبین شما نداشته باشد.

سرعت تماس بالاتر

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام برقراری تماس مجبور شوید چند ثانیه منتظر بمانید تا صدای بیپ انتظار را بشنوید. این مشکل برای کاربران پروتکل‌های تماس صوتی قدیمی‌تر بود، اما با VoLTE، فقط یک ثانیه برای برقراری تماس نیاز دارید. با فعال کردن VoLTE در تماس های خود می توانید در کمترین زمان و بدون معطلی با مخاطب مورد نظر تماس بگیرید.

امکان استفاده همزمان از اینترنت در حین مکالمه

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که کاربران سرویس‌های صوتی قدیمی با آن مواجه می‌شوند این است که اینترنت تلفن همراه آنها در حین مکالمه قطع می‌شود. این بیشتر زمانی دیده می شود که در حال انجام یک بازی آنلاین یا پخش ویدیو هستید و می خواهید همزمان با شخصی صحبت کنید. با فعال سازی سرویس VoLTE می توانید با خیال راحت از خدمات تماس باکیفیت خود بدون نگرانی از قطعی اینترنت لذت ببرید.

نحوه فعال کردن VoLTE در گوشی های هوشمند

سرویس VoLTE

همانطور که در بالا ذکر شد، استفاده از VoLTE دو شرط حیاتی دارد. ابتدا اپراتور سیم کارت از شبکه ۴G در منطقه شما پشتیبانی می کند. شرط دوم مربوط به پشتیبانی سخت افزاری و فریمور دستگاه است که اکثر گوشی های هوشمند عرضه شده در چند سال اخیر دارای این ویژگی هستند. برای فعال سازی فناوری VoLTE باید وارد قسمت تنظیمات شبکه دستگاه شوید.

اگر تنظیمات VoLTE را در تلفن خود پیدا نکردید، باید برخی از تنظیمات را از طریق اپراتور دنبال کنید. به عنوان مثال برای فعال سازی این قابلیت با سیم کارت همراه اول باید سیم کارت شما از نسل جدید یا همان USIM باشد. برای بررسی این موضوع کد دستوری ۱۰*۶# را شماره گیری کنید. اگر سیم کارت شما نو است، می توانید تنظیمات آن را با شماره گیری *۱۰*#۷۱ دریافت کنید. سایر اپراتورها نیز روش های مشابهی را ارائه می دهند که می توانید با مراجعه به سایت رسمی آنها از روش های فعال سازی سرویس VoLTE مطلع شوید.

پس از انجام مراحل بالا برای دریافت تنظیمات فعال سازی VoLTE، باید مراحل دیگری را در تنظیمات گوشی طی کنید تا این سرویس فعال و استفاده شود. در ادامه نحوه فعال سازی VoLTE در گوشی های مختلف را توضیح خواهیم داد.

نحوه فعال سازی در آیفون

سرویس VoLTE

ابتدا وارد تنظیمات شده و قسمت Celluar را در این تب پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. در مرحله بعد سیم کارت فعال خود را (که تنظیمات VoLTE را برای آن در سیستم اپراتور فعال کرده اید) افق میهن کنید و سپس وارد قسمت Celluar Data Options شوید. در نهایت با رفتن به قسمت Voice & Data گزینه VoLTE را فعال کنید تا بتوانید در بستر این سرویس به گفتگو بپردازید.

نحوه فعال سازی در گوشی های اندروید (سامسونگ، شیائومی و هواوی)

سرویس VoLTE

در گوشی های اندرویدی ما یک فرآیند بسیار ساده برای فعال سازی VoLTE داریم. برای این کار در گوشی های سامسونگ وارد تنظیمات دستگاه شده و به Connections بروید. سپس روی Mobile Networks کلیک کرده و گزینه VoLTE Calls را افق میهن کنید. در گوشی های شیائومی و هوآوی، با یافتن قسمت Mobile Networks در صفحه تنظیمات اصلی، این فرآیند را طی کنید تا گزینه فعال سازی سرویس VoLTE را بیابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا