ترندهای روز

لذت کباب؛ بیخ گوش فرهاد مجیدی!

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

روز پنجشنبه مراسم رونمایی از نسخه راهنمای میشلن رستوران های این شهر در هتل «وان اند آنلی» در منطقه زبیل دبی برگزار شد. دو رستوران ایرانی نیز در این دفترچه راهنما گنجانده شده بود.

لذت کباب کردن؛  به فرهاد مجیدی گوش کن!

راهنمای میشلین یکی از معتبرترین منابع طبقه بندی رستوران ها در جهان است که حدود ۱۲۴ سال است که منتشر شده است. این کتاب راهنما توسط یک نشریه فرانسوی منتشر شده است و رستوران ها در صورتی موفق هستند که بتوانند حداقل یک ستاره از میشلن بگیرند. گرفتن ۳ ستاره حداکثر کیفیت یک رستوران است. البته رستوران هایی هستند که در لیست های دیگر قرار می گیرند که قبل از گرفتن ستاره هستند اما ورود به آن ها سخت است و نشان دهنده کیفیت بالای رستوران است.

۴ رستوران در حال حاضر ۲ ستاره دارند. سال گذشته ۳ رستوران در این لیست قرار داشتند. یکی رستوران ایتالیایی به نام Il Ristorante – Niko Romito که حداقل قیمت غذایش ۵۴ دلار است، یکی رستوران فرانسوی به نام Stay برای رفتن به آنجا باید برای هر نفر ۵۰۰ درهم معادل حدود ۸۵۰ هزار تومان بپردازید. این پول غیر قابل استرداد است و دیگری یک رستوران هندی به نام استودیو TRSSind است که حداقل قیمت غذا ۱۳۷ دلار است.

امسال یک رستوران به این لیست اضافه شده است و این رستوران Row On 45 نام دارد. این رستوران که توسط سرآشپز مشهور بریتانیایی جیسون آترتون راه اندازی شده است، مواد ژاپنی را با تکنیک های آشپزی فرانسوی ترکیب می کند و هر شب فقط برای ۲۲ مهمان منویی ارائه می دهد. برای ورود به این رستوران باید ۱۱۴۵ درهم معادل ۱۹ میلیون تومان بپردازید.

۴ رستوران هم یک ستاره گرفتند که یکی از آنها رستوران برادران اورفالی بود. این رستوران توسط ۳ برادر به نام های محمد، وسیم و عمر اداره می شود. قیمت غذا در این رستوران حدود ۵۰ دلار است. ۱۱ رستوران قبلاً یک ستاره داشتند.

اما در سطحی پایین تر از این ستاره ها، فهرستی از تمایز به نام بیب گورمند وجود دارد که ۲ رستوران ایرانی برنجک و شبستان در آن قرار دارند. برنجک امسال به لیست اضافه شد و شبستان هم سال گذشته در لیست بود.

رستوران شبستان در طبقه دوم هتل رادیسون بلو با منظره ای از دبی قدیم قرار دارد و توسط نسل سوم یک خانواده ایرانی اداره می شود. قیمت غذا در این رستوران بین ۵۰ تا ۱۰۰ دلار است. رستوران برنجک شعبه ای از رستورانی است که یک جوان ایرانی به نام کیان سامیانی ابتدا در سال ۲۰۱۸ در مرکز تفریحی لندن، منطقه سوهو، با منوی اصلی کباب های ایرانی افتتاح کرد و سپس شعبه ای از آن را به منطقه الوصل برد. در دبی. الوصل همان منطقه ای است که در آن باشگاهی به همین نام وجود دارد. باشگاهی که فرهاد مجیدی ۶ سال در آن بازی کرد و بهترین گلزن خارجی تاریخ باشگاه است. در این رستوران برای دو نفر باید حدود ۹۰ دلار بپردازید.

در حال حاضر ۱۲ رستوران ایرانی در سراسر جهان در لیست بیب گورمند قرار دارند. به غیر از این دو رستوران ایرانی در دبی، ۳ رستوران در کته، تهران-برلین و همین برنجک در لندن، رستوران دل آرا در کانادا و ۶ رستوران مویدا، رومن کیچن، سفره، تخت جمشید، فلیم و شالیزار در آمریکا وجود دارد که از این تعداد می توان به این رستوران اشاره کرد. ۳ رستوران رومی کیچن، سفره و تخت جمشید در غرب آمریکا و در شهرهای واشنگتن و نیویورک و ۳ رستوران دیگر در ایالت کالیفرنیا و در شهرهای لس آنجلس، بلموند و سانفرانسیسکو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا