محیط زیست

لزوم تأمین پایدار گاز نیروگاه‌ شهید منتظری و پیشگیری از مصرف مازوت تا پایان سال

منصور شه فروش در گفت و گو با خبرنگار افق میهن با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۴ هزار و ۴۸۳ واحد صنعتی و تولیدی در استان اصفهان پایش شده است، اظهار کرد: و شهرک های صنعتی از نظر استانداردهای زیست محیطی و آلودگی هوا پایش و ارزیابی شدند.

وی با تاکید بر اینکه اجرای دقیق مفاد قانون هوای پاک مستلزم حمایت ملی است، افزود: حذف خودروهای فرسوده و آلاینده با ارائه سیاست های تشویقی و تسهیلات لازم و تامین منابع اعتبار ملی مصوب برای نوسازی بافت فرسوده. ناوگان حمل و نقل در بخش بار و مسافر ضروری است.

این فروشنده شیشه افزود: تامین پایدار سوخت پاک نیروگاه ها و صنایع، تامین اعتبار برای توسعه ایستگاه های سنجش آلاینده ها، ایجاد رادار هواشناسی و تقویت ایستگاه های سنجش گرد و غبار و ازن از جمله اینکه قانون هوای پاک بر اجرای آن تاکید دارد و نیاز به حمایت مالی دولت دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به جلسه روز گذشته کارگروه اورژانس آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: در این جلسه با توجه به ضرورت برنامه ریزی وزارت نفت و نیرو در زمینه تامین گاز پایدار شهید منتظری و نیروگاه های اصفهان و جلوگیری از مصرف نفت کوره تا پایان سال با توجه به شرایط خاص اصفهان و شهرهای واقع در منطقه مرکزی از نظر شرایط آلودگی هوا، خشکی زاینده رود و کانون های گرد و غبار مورد تاکید قرار گرفت.

این فروشنده شیشه خاطرنشان کرد: همزمان با پیش بینی طوفان گرد و غبار تا روز یکشنبه در استان که منجر به افزایش غلظت آلاینده ها و ذرات معلق خواهد شد، در جلسه دیروز اعلام شد که امسال بیش از ۱۰۰ روز ناسالم در اصفهان و هشت شهر در منطقه مرکزی و همچنین ۵۴ روز ناسالم در شهرستان کاشان به دلیل افزایش کانون های گرد و غبار، افزایش غلظت ازن گزارش شده است که ۱۲ روز بسیار ناسالم و ۴۳ روز ناسالم برای عموم بوده است.

وی ادامه داد: در این جلسه ضمن ابلاغ مجدد وظایف هر یک از ادارات در اجرای طرح و برنامه جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان، برنامه ریزی لازم برای تداوم توزیع سوخت پاک در جایگاه های سوخت، نظارت بر معاینه فنی از اتومبیل، استانداردسازی موتورخانه ادارات و مجتمع های تجاری و مسکونی. و به طور کلی ساماندهی واحدهای تولیدی آجر و واگذاری کارگاه های آلاینده شهری و پیگیری شهرداری در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: همچنین نتایج پیگیری های انجام شده در اجرای طرح جامع محیط زیست در شرکت ذوب آهن و همچنین تبدیل نیروگاه شهید منتظری به سیکل ترکیبی و انتقال به خارج از شعاع ۵۰ کیلومتری شهر، ضروری است.

این فروشنده شیشه خاطرنشان کرد: تامین حقوق قانونی کشاورزی، محیط زیست و فضای سبز و احیای زاینده رود و تالاب گاوخونی و همچنین اجرای طرح های بیابان زدایی و کاشت در کانون های بحرانی فرسایش بادی شناسایی شده در استان بررسی و تاکید شد. به منظور تسریع در اجرای پرونده ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا