فناوری

لغو سوپرکاپ ترکیه در ریاض؛ اردوغان: تبدیل ورزش به یک موضوع سیاسی اشتباه است

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

یک روز پس از لغو فینال سوپرجام ترکیه در ریاض به دلیل اختلاف بر سر عکس آتاتورک، رجب طیب اردوغان روز شنبه (۹ دسامبر) گفت که تبدیل ورزش به یک موضوع سیاسی “اشتباه و اشتباه” است.

فینال سوپرجام ترکیه قرار بود روز جمعه بین گالاتاسرای و فنرباغچه در ورزشگاه دانشگاه ملک سعود ریاض با حضور تماشاگران برگزار شود.

فدراسیون فوتبال ترکیه و تیم های گالاتاسرای و فنرباغچه اعلام کردند که در پی برخی اقدامات فدراسیون عربستان سعودی برای جلوگیری از حضور بازیکنان دو تیم با عکس آتاتورک، این بازی لغو شد.

تیم های ترکیه ای می گویند مسئولان حاضر در روز بازی با جمله معروف مصطفی کمال معروف به آتاتورک، بنیانگذار بازی، اجازه ندادند بازیکنان دو تیم قبل از بازی با لباس گرم بدن خود را گرم کنند. جمهوری اسلامی ایران. ترکیه، “صلح در خانه، صلح در جهان”. انجام دادن

این بازی قرار بود در صدمین سال تاسیس جمهوری ترکیه توسط آتاتورک برگزار شود.

در بیانیه مشترک دو باشگاه و فدراسیون فوتبال ترکیه ضمن تشکر از برگزارکنندگان عربستانی این دیدار، به تعویق افتادن این دیدار به دلیل برخی «حوادث در سازمان» اعلام شد.

در این زمینه، حزب جمهوری خواه خلق ترکیه رجب طیب اردوغان را متهم به کوتاهی در دفاع از ناموس ترکیه کرد.

اوزگور اوزل، رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه گفت: نه باشگاه ها مقصر هستند و نه فدراسیون فوتبال.

در همین حال، رجب طیب اردوغان روز شنبه در مراسم اهدای جوایز در استانبول گفت: تبدیل ورزش به ابزاری برای رقابت های سیاسی کنونی، به هر دلیلی اشتباه، نادرست و بی ارزش است.

رئیس جمهور ترکیه افزود: ما می خواهیم ورزش ترکیه به ویژه فوتبال نه با جنجال بلکه با پیروزی و موفقیت در کانون توجه قرار گیرد.

روابط عربستان سعودی و ترکیه پس از قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد محمد بن سلمان در کنسولگری این کشور در استانبول در سال ۲۰۱۸ وارد بحران شد.

این در حالی است که ترکیه در سال های اخیر پس از سال ها روابط تلخ و پرتنش با عربستان سعودی سعی در بهبود روابط خود با ریاض داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا