اخبار اقتصاد ایران

لغو قیمت‌گذاری دستوری خودرو تا پایان سال | وزارت صمت سیاستگذار خواهد بود

معاون ایمنی وزیر بهداشت از تغییرات سند راهبردی جدید خودرو با این مضمون خبر داد که شورای رقابت نقش نظارتی و نظارتی دارد، قیمت را خودروسازان تعیین می کنند و وزارت ایمنی نیز سیاست گذار خواهد بود.

ایران تحلیل، منوچهر لگیگی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت با حضور در نشست تخصصی صنعت خودرو در برنامه رادیویی ضمن اشاره به تدوین قانون ساماندهی خودرو با تکالیف و راهکارها در هشت بند. وی و تهیه آئین نامه جداگانه برای هر بخش، خودرو را سند راهبردی دانست و اظهار داشت: ۷۰ درصد این سند راهبردی مشترک همه دولت ها بوده و مابقی حاصل نگرش وزرای هر دوره بوده است.

تمایز قانون ساماندهی صنعت خودرو از سند راهبردی خودرو به دلیل الزام به اجرای آن

معاون صنايع حمل و نقل وزارت حمل و نقل، قانون ساماندهي صنعت خودرو را با توجه به الزام اجراي آن سند راهبردي متمايز خواند و تاكيد كرد: با تهيه قانون صنعت خودرو از مغايرت ها جلوگيري مي شود. روشن شد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه خوبی به خصوصی سازی داشته است، خاطرنشان کرد: در این زمینه جلسات متعددی بین وزارت اقتصاد و حراست برگزار شده است تا نگاهی نوآورانه ایجاد شود و از مونتاژ به سمت طراحی محصولات دست ساز حرکت کنیم.

این مقام مسئول در وزارت حراست ضمن تاکید بر نظارت بر ۳۲ نهاد بر واردات و خصوصی سازی، تصریح کرد: وزارت حراست، اقتصاد، استاندارد، گمرک، نیروی انتظامی و … از جمله نهادهایی هستند که در زمینه واردات و در طول مدت تصمیم گیری می کنند. جلسات مختلف مشورتی، سند جامع و تبدیل آن به قانون همکاری داشته است.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در خصوص موضوع قیمت گذاری توسط شورای رقابت گفت: در سند جدید نقش تنظیم و نظارت را برای شورای رقابت در نظر گرفتیم که تا پایان امسال ابلاغ خواهد شد. سال باید قیمت را خودروسازان تعیین کنند و وزارت صمت هم سیاست گذار باشد. .

ارج نهادن به عدم دخالت در تصمیمات خودروسازان و احترام به مدیریت

لقیقی ضمن اشاره به اهمیت مدیریت خودروسازی و عدم مداخله در تصمیمات خودروسازان، گفت: شفافیت در برهه ای از زمان رخ می دهد که فضای آرام بر اقتصاد حاکم باشد، نه در دوره ای متلاطم که مجبور به ارائه فوری باشیم. راه حل هایی برای سازماندهی شرایط بنابراین بدون دخالت دولت باید مدیران خوب و ماهر برای تصمیم گیری های کلان کارخانه های خودروسازی تعیین شود تا از مونتاژ به تولید قطعات با کیفیت و ورود به بازار جهانی برسند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با مشارکت راهبردی طرف های خارجی بتوانیم فعالیت های تولیدی در زمینه برقی سازی خودرو را در فازهای مختلف گسترش دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا