اقتصاد جهان

لوفت هانزا پروازهای اتحادیه اروپا را گران کرد

لوفت‌هانزا اعلام کرده است که برای جبران هزینه‌های پیروی از قوانین جدید اتحادیه اروپا در مورد استفاده از سوخت گران‌تر هوانوردی پایدار (SAF) باید برای پروازها تا ۷۲ یورو (۷۷ دلار) هزینه کند.

طبق اعلام فعلی این شرکت آلمانی، این هزینه برای تمامی بلیط های صادر شده تا ۲۶ ژوئن و همچنین پروازهای خروجی که از ۱ ژانویه ۲۰۲۵ انجام می شود، دریافت خواهد شد.

لوفت هانزا به رویترز گفت در مسیرهای کوتاه و متوسط، قیمت بلیت تا ۵ یورو در پروازهای اکونومی و ۷ یورو در پروازهای کلاس تجاری افزایش خواهد یافت.

به گفته این شرکت هواپیمایی، مسافران کلاس تجاری در پروازهای طولانی بین ۱۸ تا ۳۶ یورو اضافی پرداخت می کنند، در حالی که مشتریان درجه یک تا ۷۲ یورو بیشتر پرداخت می کنند.

لوفت هانزا همچنین تصریح کرد که این هزینه اضافی برای پروازهایی اعمال می شود که از یکی از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا و همچنین بریتانیا، نروژ و سوئیس حرکت می کنند.

بر اساس این گزارش، تمامی پروازهای فروخته شده یا انجام شده توسط گروه لوفت هانزا شامل لوفت هانزا، یورووینگز، سوئیس و ادلوایس ایر و همچنین خطوط هوایی اتریش مشمول پرداخت هزینه هستند.

به گفته لوفت هانزا، این هزینه های اضافی برای پوشش بخشی از هزینه های اضافی در نظر گرفته شده است که به دلیل الزامات محیطی نظارتی دائماً در حال افزایش است.

قوانین جدید اتحادیه اروپا تامین کنندگان سوخت را ملزم می کند تا اطمینان حاصل کنند که تا سال ۲۰۲۵ ۲ درصد سوخت فرودگاه های اتحادیه اروپا، تا سال ۲۰۳۰ ۶ درصد و تا سال ۲۰۵۰ ۷۰ درصد سوخت است.

با این حال، کارشناسان هشدار می دهند که این اقدامات برای کاهش آلودگی هوا ممکن است هزینه های بیشتری را برای مشتریان به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا