خودرو

لونا GRE ترکیبی از زیبایی، عملکرد و پایداری /لونا GRE خودرویی هوشمند با فناوری‌های پیشرفته و طراحی مدرن + فیلم


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش ایران تحلیل، خودروی لونا جی آر ای یکی از جدیدترین محصولات وارداتی ایران خودرو است که فقط برای مقاصد تجاری و تاکسی وارد شده است. این یک خودروی الکتریکی با کیفیت و عملکرد بالا است. این خودرو طراحی زیبا و مدرنی دارد که جلب توجه می کند. لونا جی آر ای به لطف فناوری پیشرفته دارای فضای داخلی و فضایی راحت و مناسب برای سفرهای راحت و دلپذیر است. علاوه بر این، این خودروی الکتریکی با عملکرد قوی و انتشار گازهای مضر صفر، به عنوان گزینه ای پایدار و سازگار با محیط زیست برای حرکت در شهرها و جاده ها مناسب است.

طراحی بدنه لونا GRE

Luna GRE طراحی نسبتاً غیرمعمول و خلاقانه ای به سبک بسیاری از خودروهای جدید چینی با موضوعی آینده نگر دارد. اگرچه این روش ساخت سال ها پیش روی خودروهای بنزینی و حتی برقی چندان رایج نبود، اما در دو سه سال اخیر رواج پیدا کرده است. نمای جلوی خودرو به دلیل وجود میله های نور Delight به شکلی خاص در کنار چراغ های اصلی و سپر تهاجمی برای لونا متفاوت به نظر می رسد.

در نمای جانبی خطوط نرم و ملایم تری در طراحی سقف و قاب پنجره ها دیده می شود. اما در نمای عقب باز هم شاهد برخی عناصر اغراق آمیز به خصوص شکل چراغ ها هستیم. چراغ های عقب لونا GRE علاوه بر نوار روی درب صندوق، به شکل بومرنگ طراحی شده و حس لوکس بودن را به بیننده القا می کند. طول کوتاه در صندوق عقب نیز سبک فست بک را به خودرو بخشیده است که امروزه بسیار محبوب است. حتی اگر طراحی جلو با بقیه موارد سازگاری کمتری داشته باشد، Luna GRE به لطف طراحی مدرن و تا حدودی لوکس خود به وضوح می تواند از رقبای قیمتی خود متمایز شود.

مشخصات فنی لونا GRE

Luna GRE از موتور الکتریکی سنکرون آهنربای دائم با قدرت ۱۴۹ اسب بخار و گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر استفاده می کند. این نیرو از طریق گیربکس تک سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود و لونا GRE را در حدود ۹.۵ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رساند. مطمئناً دستیابی به چنین شتابی برای خودروهای بنزینی با همان قیمت آسان نیست، اما به عنوان یک خودروی برقی، لونا می تواند با ارائه حداکثر گشتاور در لحظه، بسیار راحت تر از رقبای بنزینی شتاب بگیرد. حداکثر سرعت این خودرو ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت است که برای جاده های ایران کاملاً کافی به نظر می رسد.

انرژی مورد نیاز برای چرخش شفت موتور توسط یک باتری لیتیوم فرو فسفات با ظرفیت ۴۳.۹ کیلووات ساعت تامین می شود که امکان برد ۴۱۰ کیلومتر را در شرایط استاندارد فراهم می کند. البته در عمل این تلاش ناوبری احتمالا حدود ۲۰ درصد کمتر خواهد بود. همچنین شارژ کامل باتری با استفاده از برق معمولی حدود ۸ ساعت طول می کشد. با این حال، با شارژ سریع، تنها ۳۰ دقیقه طول می کشد تا باتری از ۲۰٪ به ۸۰٪ برسد.

طراحی و تجهیز کابین لونا GRE

برخلاف نمای بیرونی، طراحی داخلی Luna GRE کمی کلاسیک‌تر و سنتی‌تر به نظر می‌رسد. داشبورد این خودرو مشابه داشبورد نسل پنجم مرسدس بنز S 500 است. اگرچه این سبک طراحی به اندازه کافی مدرن و آینده نگر نیست، اما در قسمت هایی مانند اهرم تعویض دنده، نمایشگر دیجیتال پشت آمپلی فایر و فرمان، جلوه های قابل قبولی را نشان می دهد. کیفیت مواد برای یک خودروی مقرون به صرفه قابل قبول است، اما ظاهراً صندلی ها آنطور که انتظار می رود ارگونومیک نیستند. با این وجود، شکل صندلی‌های جلو به قدری راحت است که مسافران در سفرهای طولانی‌تر تا حد ممکن کمتر ضربه می‌خورند و سفر برای کاربران خسته‌کننده نیست.

فاصله بین دو محور بزرگ فضای نسبتاً زیادی را به مسافران ارائه می کرد. به طوری که افراد ردیف عقب هیچ محدودیت جدی در فضای پا و سر احساس نکنند. صندوق عقب نیز گنجایش ۴۱۰ لیتری دارد که در این بخش کمی کوچک به نظر می رسد اما فضایی برای ۴ تا ۵ چمدان ارائه می دهد.

متأسفانه Luna GRE چیز زیادی برای گفتن در مورد ویژگی ها ندارد. فضای خالی صفحه لمسی چند رسانه ای در داشبورد کاملاً احساس می شود. از جمله ویژگی های این خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تنظیم دستی صندلی های جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک، دو درگاه USB، فرمان برقی، سیستم های کنترل کشش و پایداری، کمک استارت در سربالایی، ترمز اضطراری، ترمز دستی برقی، شیشه برقی، سنسور پارک عقب، سنسور فشار باد لاستیک، ورود و استارت بدون کلید ، صفحه نمایش دیجیتال ۷ اینچی، سنسور نور و باران و غیره.

این سطح از تجهیزات برای حمل و نقل عمومی یا تاکسی کاملاً مورد انتظار است، اما برای استفاده شخصی قطعاً کافی نیست و نمی تواند ۱۰۰٪ کاربران را راضی کند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا