فناوری

لوکس‌ترین مدل دونفره بنز در کالیفرنیا رونمایی شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

این هفته در دنیای خودرو: مدل جدید بنز که بدنه آن با استفاده از کیف های چرمی لوکس طراحی شده است، رونمایی از ارزان ترین مدل لامبورگینی در کالیفرنیا، خودروی الکتریکی چینی که رکورد سرعت شارژ باتری را شکست و افزایش سرمایه گذاری عربستان در سازنده خودروهای لوکس آمریکایی

مایباخ برای دو نفر

مایباخ، زیرمجموعه لوکس مرسدس بنز، در هفته خودروی مونتری در کالیفرنیا از یک مدل اسپرت دو نفره رونمایی کرد. این خودرو سال آینده با نام SL 680 روانه بازار خواهد شد.

SL 680 بر اساس بنز SL-Class ساخته شده است، اما مهندسان بنز آن را ساکت تر و نرم تر از SL کرده اند و ردیف عقب صندلی ها را حذف کرده اند. جلوپنجره آن نیز تغییر یافته و مانند سایر مدل های میباخ دارای خطوط عمودی است که با روکش کروم روکش شده است.

SL 680 در دو رنگ قرمز یا سفید با کاپوت مشکی عرضه می شود، اما مشتریان می توانند خودرو را در هر رنگی که می خواهند سفارش دهند. یک نوار کرومی روی کاپوت کشیده شده و قاب شیشه جلوی آن با روکش کروم است.

لوکس ترین مدل دو نفره بنز در کالیفرنیا رونمایی شدMaybach SL 680 به صورت استاندارد در رنگ قرمز یا سفید عرضه می شود

لوکس ترین مدل دو نفره بنز در کالیفرنیا رونمایی شدمایباخ SL 680 دارای موتور هشت سیلندر توربو با قدرت ۵۸۵ اسب بخار است.

کاپوت و سقف SL 680 با تعداد زیادی از آرم های Maybach تزئین شده است که طراحی کیف های چرمی لوکس را اتخاذ کرده است. نشان می باخ در جاهای دیگر خودرو از جمله درها و صندلی ها دیده می شود. روکش خودرو از چرم سفید بسیار مرغوب بوده و صندلی ها نسبت به مدل های معمولی مرسدس بنز راحتی بیشتری دارند.

SL 680 دارای موتور هشت سیلندر توربو با قدرت ۵۸۵ اسب بخار است. حداکثر سرعت خودرو به ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۴.۱ ثانیه محدود شده است.

لوکس ترین مدل دو نفره بنز در کالیفرنیا رونمایی شدکاپوت و سقف با لوگوهای متعدد مایباخ تزئین شده است

لوکس ترین مدل دو نفره بنز در کالیفرنیا رونمایی شدتودوزی میباخ SL 680 با چرم سفید مرغوب ساخته شده است

مایباخ هنوز قیمت این خودرو را اعلام نکرده است، اما رسانه ها قیمت آن را ۲۵۰ هزار دلار یا بیشتر پیش بینی می کنند. همزمان با عرضه این خودرو، می باخ تعدادی لباس و کیف الهام گرفته از SL 680 را نیز در فروشگاه های خود به فروش خواهد رساند.

لوکس ترین مدل دو نفره بنز در کالیفرنیا رونمایی شدهمزمان با عرضه این خودرو، یک سری لباس و کیف با الهام از SL 680 به فروش می رسد.

از سال ۲۰۰۲ مرسدس بنز با مدل های میباخ، رولز رویس و محصولات بنتلی رقابت می کند. می باخ در ابتدا مدل های منحصر به فردی تولید می کرد، اما فروش کم باعث شد بنز در سال ۲۰۱۳ تولید مایباخ را متوقف کند.

پس از دو سال وقفه، بنز دوباره زیرمجموعه می باخ را به محصولات خود اضافه کرد، اما این بار مدل های بنز با ویژگی های سفارشی و لوکس تر با نام می باخ روانه بازار شدند.

مایباخ در حال حاضر دو خودروی شاسی بلند بزرگ و یک لیموزین در خط تولید خود دارد و SL 680 چهارمین مدل از این زیرمجموعه مرسدس بنز است.

لوکس ترین مدل دو نفره بنز در کالیفرنیا رونمایی شدلامبورگینی Temerario در رویداد هفته خودرو مونتری در ایالات متحده رونمایی شد.

لامبورگینی “بی پروا”.

لامبورگینی در هفته خودروی مونتری از مدل جدید خود به نام Temerario رونمایی کرد. تمراریو ارزان ترین مدل این خودروساز ایتالیایی است و از سال آینده جایگزین مدل هوراکان می شود.

لامبورگینی همیشه از نام گاوهای نر معروف برای نام گذاری مدل های جدید خود استفاده کرده است. Temrario که در اسپانیایی و ایتالیایی به معنای بی پروا است، نام گاو نر است که در سال ۱۸۷۵ در گاوبازی به شهرت رسید.

لوکس ترین مدل دو نفره بنز در کالیفرنیا رونمایی شد

به جای موتور ۱۰ سیلندر هوراکان، تماریو از یک سیستم هیبریدی-الکتریکی بهره می برد که شامل یک موتور هشت سیلندر و سه موتور الکتریکی است. مجموع این نیروهای محرکه ۹۲۰ اسب بخار نیرو تولید می کند و این نیرو به هر چهار چرخ منتقل می شود. حداکثر سرعت Temrario 343 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۷ ثانیه است.

ظاهر خودرو با شکل نوک تیز و چراغ های باریک در عین جدید بودن به الگوی همیشگی لامبورگینی وفادار است. میتیا بورکت، مدیر طراحی لامبورگینی می گوید که این خودرو را به گونه ای طراحی کرده است که حتی از آسمان نیز می توان آن را به عنوان لامبورگینی تشخیص داد.

لوکس ترین مدل دو نفره بنز در کالیفرنیا رونمایی شدمجموع موتورهای برقی و بنزینی لامبورگینی تمراریو ۹۲۰ اسب بخار قدرت تولید می کند.

اتاق تمراریو نسبت به هوراکان جادارتر است و لامبورگینی می گوید رانندگان تا دو متر قد می توانند به راحتی با کلاه ایمنی در خودرو بنشینند. صندلی ها نیز مجهز به سیستم گرمایش و سرمایش هستند و علاوه بر صفحه وسط داشبورد، می توانید برای سرنشین کنار راننده صفحه نمایش نیز سفارش دهید.

قیمت پایه Temrario هنوز اعلام نشده است اما پیش بینی می شود حدود ۳۵۰۰۰۰ دلار باشد. در سال ۲۰۲۳، برای اولین بار، لامبورگینی رکورد فروش بیش از ۱۰۰۰۰ دستگاه در سال را به نام خود ثبت کرد و ۱۰۱۱۲ خودرو به فروش رساند. این کارخانه می گوید فروش آن در سال جاری افزایش خواهد یافت.

لوکس ترین مدل دو نفره بنز در کالیفرنیا رونمایی شدلامبورگینی می گوید کابین تمپراریو نسبت به مدل قبلی کارخانه جادارتر است

تمراریو جدیدترین مدل لامبورگینی است که به پیشرانه های هیبریدی-الکتریکی مجهز شده است. این کارخانه قبلاً مدل های Revuelto و Uros را به این سیستم مجهز کرده است. لامبورگینی می گوید که با این کار توانسته است میزان تولید دی اکسید کربن مدل های خود را تا حد زیادی کاهش دهد و در عین حال توانایی فنی این مدل ها را حفظ کند. اولین مدل لامبورگینی تمام الکتریکی در سال ۲۰۲۸ عرضه می شود.

لوکس ترین مدل دو نفره بنز در کالیفرنیا رونمایی شدفروش مدل جدید Zucker 007 از این هفته در چین آغاز می شود

رکورد شارژ سریع

زوکر، خودروساز چینی، می‌گوید باتری‌های مدل‌های جدیدش سریع‌تر از هر خودروی برقی موجود در بازار شارژ می‌شوند. به گفته این کارخانه، این باتری با یک شارژر بسیار سریع در مدت ده دقیقه و سی ثانیه از ده درصد تا ۸۰ درصد شارژ می شود.

Zikker می گوید سرعت شارژ این باتری حتی در منفی ده درجه بالاست و حدود نیم ساعت طول می کشد تا تا ۸۰ درصد شارژ شود.

زمان شارژ طولانی باتری یکی از مهمترین دلایل تردید مشتریان برای خرید خودروهای برقی است. تسلا با ساخت شبکه اختصاصی شارژرهای سریع در آمریکا و اروپا، توانست افراد زیادی را به خرید محصولات خود تشویق کند.

لوکس ترین مدل دو نفره بنز در کالیفرنیا رونمایی شدزوکر می خواهد محصولات خود را به اروپا، آمریکای لاتین و چندین بازار در آسیا صادر کند

با افزایش رقابت در بازار خودروهای الکتریکی به ویژه در چین، کاهش زمان شارژ باتری ها به یکی از اصلی ترین نبردهای خودروسازان تبدیل شده است. به لی، مدیر شرکت مشاوره سینو اتو اینسایت در این باره به بی بی سی گفت: در رقابت شدید در بازار چین، برخی از شرکت ها مانند BYD می خواهند با کاهش قیمت فروش خود را افزایش دهند و شرکت هایی مانند Zeker و New در تلاش هستند. برای کاهش زمان شارژ برای جذب مشتری.

زوکر از این باتری در مدل ۰۰۷ استفاده کرده است که این هفته در چین عرضه می شود. قیمت پایه این خودرو ۲۰۹۹۰۰ یوان (۲۹۳۰۰ دلار) است و گران ترین مدل آن حدود ۴۰۰۰۰ دلار قیمت دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت سریعترین مدل در ۲.۸ ثانیه است.

زاکربرگ یکی از زیرمجموعه های جیلی است که خودروهای الکتریکی لوکس تولید می کند. جیلی علاوه بر زوکر، لینک اند کو، ولوو، پولستار و لوتوس را نیز در زیرمجموعه خود دارد.

زیکر می گوید که از زمان تأسیس در سال ۲۰۲۱ تاکنون ۳۰۰۰۰۰ خودرو فروخته است. این شرکت قصد دارد محصولات خود را به اروپا، آمریکای لاتین و چندین بازار در آسیا صادر کند.

لوکس ترین مدل دو نفره بنز در کالیفرنیا رونمایی شدلوسید در حال حاضر یک سدان الکتریکی لوکس تولید می کند

پول بیشتر برای لوسید

عربستان سعودی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه جدید در اختیار شرکت خودروسازی لوسید موتورز آمریکایی قرار داد. با این سرمایه گذاری جدید، کل سرمایه گذاری عربستان در لوسید به حدود ۸ میلیارد دلار می رسد.

لوسید در حال حاضر یک سدان الکتریکی لوکس ۷۵۰۰۰ دلاری به نام ایر تولید می کند. این شرکت نیز مانند سایر خودروسازان برقی دنیا با چالش کاهش مشتریان روبرو بوده و قیمت سهام آن تا حد زیادی کاهش یافته است. لوسید قصد دارد تا پایان سال جاری یک SUV 80000 دلاری به نام Gravity را به خط تولید خود اضافه کند تا بتواند خریداران بیشتری را جذب کند.

لوکس ترین مدل دو نفره بنز در کالیفرنیا رونمایی شدLucid به زودی یک SUV الکتریکی را روانه بازار خواهد کرد

لوسید در سه ماهه دوم سال جاری نزدیک به ۲۴۰۰ خودرو فروخته و پیش بینی کرده است که مجموع فروش در سال جاری به ۹۰۰۰ دستگاه برسد. برای مقایسه، تسلا در سه ماهه دوم سال جاری ۴۴۳۹۵۶ دستگاه خودرو فروخته است.

صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی مالک ۶۰ درصد سهام لوسید است. مدل بعدی لوسید که خودروی ارزان تری است قرار است در کارخانه ای در عربستان تولید شود. این کارخانه با ظرفیت تولید ۱۵۰۰۰۰ دستگاه در سال در حال ساخت است و لوسید امیدوار است در سال ۲۰۲۶ تولید خودرو را در آنجا آغاز کند.

منبع: بی بی سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا