فناوری

لوکس‌سواران چقدر مالیات دادند؟ – میهن تجارت

وی ادامه داد: مبنای محاسبه مالیات خودروهای گران قیمت در سال ۱۴۰۰ برای خودروهای لوکس انفرادی و افراد تحت تکفل بالای یک میلیارد تومان بود اما در سال ۱۴۰۱ هر خودروی بالای یک میلیارد تومان مشمول خودروهای لوکس شد و در سال ۱۴۰۲ بر اساس بودجه قانون خودروهای مدل بالا سه میلیارد تومان مشمول مطالبه مالیات خودروهای لوکس شد.

مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: با توجه به اینکه قانون و آیین نامه به صراحت اعلام کرده است افرادی که در ابتدای هر سال بر اساس کارت سبز خودرو صاحب وسیله نقلیه هستند مشمول آن می شوند. برای پرداخت این مالیات، اطلاعات از فرجا دریافت و محاسبه شد. مالیات ۱۴۰۰ به ۳۷۰ هزار خودرو، ۲۶۴ هزار خودرو برای سال ۱۴۰۱ و ۱۶۳ هزار خودرو برای سال ۱۴۰۲ رسیده است.

محاسبه ۲۸۰۰ میلیارد تومان مالیات بر خودروهای لوکس در سال ۱۴۰۲

مستوفی ادامه داد: در مجموع دو هزار میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۰، دو هزار و دویست میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۱ و دو هزار و هشتصد میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۲ محاسبه و به مالکان ابلاغ شد تا به موقع باشد. آن را پرداخت کنید.

مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی گفت: برای سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حدود هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مالیات مربوط به خودروهای لوکس توسط سازمان امور مالیاتی اخذ و به حساب خزانه واریز می شود.

وی افزود: مابقی آن هنوز وصول نشده است زیرا دیوان عدالت اداری در هیأت های حل اختلاف و تجدیدنظر اولیه رأی به مطالبات مالیاتی داده و سازمان امور مالیاتی نیز مطالبه جدیدی صادر کرده است. فرم. و این مبالغ به افرادی که هنوز پرداخت نکرده اند ابلاغ می شود. پس از ابلاغ، در صورت تایید این مالیات، مبلغ بدهی مالیاتی بلافاصله از طریق دفاتر فرجا و دفاتر اسناد رسمی در اختیار آنها قرار می گیرد و به دلیل مالیات مصوب، از نقل و انتقال این خودروها جلوگیری می شود.

مستوفی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به اینکه این قانون اجازه داده است در صورت نیاز از حساب بانکی افرادی که معوقات خود را پرداخت نکرده اند برداشت صورت می گیرد.

مدیرکل دیوان محاسبات سازمان امور مالیاتی گفت: برای سال ۱۴۰۲ مالکان خودرو تا پایان بهمن آنها ماه ها فرصت دارند تا مبالغ مالیاتی خودروهای گران قیمت خود را واریز کنند و در نتیجه تا بهمن ماه تموم شد مهلت قانونی است و نمی توانیم در مورد میزان مالیات خودرو اظهار نظر کنیم. داشته است

مستوفی درباره نحوه محاسبه مالیات خودروهای لوکس گفت: در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ این نرخ پلکانی تا یک و نیم میلیارد تومان، یک درصد مازاد بر یک و نیم میلیارد تومان و از یک و نیم محاسبه می شد. نیم تا سه میلیارد، سه درصد محاسبه شد یک و نیم میلیارد مازاد محاسبه شد. به تدریج افزایش یافت اما برای سال ۱۴۰۲ این عدد ثابت بود و بالای سه میلیارد تومان مابه التفاوت سه میلیارد یک درصد مالیات محاسبه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا