بانک و بیمه

لیست حق بیمه در سراسر کشور هوشمند شد

به گزارش ایران تحلیل، دامون خدابنده توضیح داد: طبق اعلام قبلی قرار بود لیست هوشمند تا خردادماه در سراسر کشور اجرایی شود که این تعمیم سراسری در ماه جاری اتفاق افتاد.

وی افزود: از کلیه کارفرمایان کارگاه های مشمول قانون تامین اجتماعی درخواست می شود با توجه به افزایش حجم تراکنش های بانکی در روزهای پایانی ماه با توجه به احتمال افزایش تعداد تراکنش های بانکی در این ایام با روان تری نسبت به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه اقدام کنند. سامانه خدمات آفلاین سازمان تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir با ارسال لیست در هر شبانه روز از موکول کردن تشکیل و ارسال لیست و همچنین پرداخت حق بیمه به روزهای پایانی سال خودداری کند. ماه به طور جداگانه نمایش داده می شود.

وی ادامه داد: پس از اجرای آزمایشی طرح هوشمند لیست حق بیمه بیمه در چند استان و گسترش آن به ۴۵۵ شعبه در سراسر کشور، توسط خرداد در ماه ۱۴۰۳ کلیه کارفرمایان کارگاهی مشمول قانون تامین اجتماعی و ملزم به تهیه و ارائه لیست حق بیمه ماهانه به سازمان تامین اجتماعی می بایست لیست حق بیمه کارکنان کارگاه را در قالب لیست هوشمند تهیه و به این سازمان

خدابنده گفت: اصلاح فهرست حق بیمه مزایای زیادی برای کارفرمایان دارد که از آن جمله می توان به کاهش اختلافات سازمان تامین اجتماعی و کارفرمایان در زمینه میزان حق بیمه و جرایم مرتبط با آن اشاره کرد با پردازش آنلاین لیست های حق بیمه کارفرمای ارسالی ارسال لیست و بدون حضور کارفرما برای محاسبه و کنترل فرآیند در لیست های دریافتی که در برخی موارد منجر به ایجاد بدهی یا جریمه برای کارفرمایان می شود. اما در حال حاضر در زمان تنظیم و ارسال لیست توسط کارفرما، بررسی های آنلاین انجام شده و بازخورد به موقع به کارفرما ارائه می شود تا خطاها و نواقص احتمالی اصلاح شود و به طور قطع از ایجاد یا انباشت بدهی جلوگیری شود. جنایات

وی ادامه داد: در این طرح سعی شد اکثر کنترل هایی که قبلاً پس از تکمیل و ارسال لیست حق بیمه در شعب انجام می شد و در صورت عدم حضور کارفرما در لیست های دریافتی و در برخی موارد موجب بدهی یا جریمه، به صورت آنلاین انجام شود. و در زمان ثبت نام لیست را اعمال کنید. همچنین بازخوردهای لازم را برای رفع مشکلات و کمبودهای احتمالی به کارفرما ارائه دهید. در واقع با اجرای طرح مذکور و تعمیم آن در سراسر کشور، کلیه پردازش لیست حق بیمه کارفرما به صورت متمرکز، هوشمند و همزمان با تکمیل لیست انجام خواهد شد و کارفرما نیز دارای فرصتی برای اصلاح هر گونه نقص قبل از ارسال.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان بیمه اجتماعی افزود: پرداخت اینترنتی و آسان حق بیمه، جلوگیری از وارد شدن خسارت به حقوق بیمه شدگان به دلیل خطاهای کاربری احتمالی، انجام ویرایش آنلاین لیست و اطلاع رسانی آنلاین کارفرمایان در این خصوص نتایج رسیدگی و کاهش ازدحام در شعب و جلوگیری از تاخیر. جذب مشتری بخشی از دستاوردهای اجرای فهرست هوشمند حق بیمه محسوب می شود. همچنین شامل جلوگیری از ایجاد بدهی های کاذب، جلوگیری از انباشت بدهی و جریمه، کنترل عناوین شغلی و دستمزد پایین، کنترل نرخ رشد دستمزد و مزایای مشمول کسر حق بیمه و جلوگیری از خطا و اعتراض کارفرمایان، مزایای اجرای پروژه “فهرست هوشمند حق بیمه”.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا