بانک و بیمه

لیست خاکستری برای خودروها و موتورهایی که بیمه شخص ثالث ندارند

به گزارش ایران تحلیل، علی استاداشمی برای تشویق موتورسواران به خرید بیمه مسئولیت چه اقداماتی انجام داده اید؟ وی گفت: هرکس وسیله نقلیه بدون بیمه مسئولیت داشته باشد در نهایت در لیست خاکستری قرار می گیرد. ابتدا به او مهلت می دهند که اگر بیمه مسئولیت خودرو یا موتورسیکلت نگرفت در لیست خاکستری قرار می گیرد و مهلت می دهد و سپس کارت سوختش پس می گیرد.

وی گفت: در حال حاضر این طرح برای خودروهای دیزلی در حال اجراست و به تدریج خودروها و موتورسیکلت های بیشتری به لیست خاکستری اضافه می شود.

به گفته رئیس کل بیمه مرکزی، در حال حاضر از ۱۲.۵ میلیون موتورسیکلت شماره گذاری شده تنها یک و نیم میلیون موتورسیکلت دارای بیمه شخص ثالث هستند و بیش از ۹۰ درصد آنها (۱۱ میلیون موتورسیکلت) بدون بیمه شخص ثالث تردد می کنند، در حالی که بیشتر کارت سوخت دارند و از سهمیه بنزین استفاده می کنند.

رئیس بیمه مرکزی گفت: همچنین از مجموع ۳۸ میلیون وسیله نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت، تنها ۲۵ میلیون وسیله نقلیه دارای بیمه نامه شخص ثالث معتبر هستند، بنابراین ۳۴ درصد از کل خودروها و موتورسیکلت های تردد بدون خودرو هستند. بیمه شخص ثالث موتورسواران با بیمه مسئولیت موافقت کرده اند، به این معنی که موتورسیکلت هایی که برای اولین بار شماره گذاری می شوند از ۲۰ درصد تخفیف در بیمه مسئولیت بهره مند می شوند.

در حال حاضر با شروع ماه رجب، اولین ماه حرام سال، نرخ کل پرداختی ۱.۲ میلیارد تومان است و اگر موتورسوار بدون بیمه دچار حادثه شود، تمام عمر باید خسارت وارده را بپردازد. در حالی که شرکت‌های بیمه تخفیف‌ها و روش‌های مختلفی را برای خرید اقساطی بیمه در نظر گرفته‌اند، اخیراً در قراردادی که بین بیمه مرکزی جمهوری اسلامی و بانک اعتبار دولتی منعقد شده است، برای مشتریانی که می‌توانند بیمه اقساطی کنند، ۲۰ میلیون تومان وام بیمه در نظر گرفته شده است. اقساط را به بانک بپردازید و در نتیجه از خود در برابر حوادث ناگوار محافظت کنید.

ضریب نفوذ بیمه در کشور ما حدود ۱.۷ درصد است در حالی که در اکثر کشورها ۷ درصد است. برای تقویت این نرخ باید علاوه بر بیمه مسئولیت، بیمه عمر و بیمه عمر و عمر رونق بگیرد، بیمه های پس انداز، بیمه مسئولیت و بیمه فنی باید در بین مردم از رونق برخوردار شود تا ضریب نفوذ بیمه ها تقویت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا