خودرو

لیست خودروهایی که جانبازان میتوانند وارد کنند


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش افق میهن : بنیاد شهید و امور ایثارگران اسامی حدود ۳۰ هزار نفر مشمول واردات خودروهای خارجی بدون سود تجاری را به وزارت امنیت ارائه کرده است.

طبق آیین نامه وزارت حراست دولت سیزدهم، فقط جانبازان مجاز به واردات خودروهای لوکس هستند، اما هر جانبازی مجاز به واردات کالاهای لوکس نیست.

این به جانبازان ۵۰ درصد، جانبازان ۷۰ درصد عادی و همچنین ۷۰ درصد جانبازان خاص در لیستی از خودروهای خاص امکان واردات خودرو را می دهد.

جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد می توانند خودروهایی تا سقف ۲۵۰۰۰ یورو از جمله خودروهایی مانند تویوتا کمری ۲۰۰۰، فیات تیپوسان ۱۶۰۰، هوندا ZRV، رنو کولئوس، نیسان آلتیما XL Vix Trail S وارد کنند.

اما ۷۰ درصد از جانبازان عادی قادر به خرید خودروهای خارجی تا قیمت ۳۰۰۰۰ یورو هستند، از جمله خودروهایی مانند BMW 116 (میان رده).

مرسدس بنز A180 سدان ۲۰۲۴ و A180 هاچ بک و همچنین فولکس واگن تیگوان، گلف، نیسان ایکس تریل و آلتیما در لیست محصولات مجاز این گروه کهنه کار قرار دارند.

اما خودروهای وارداتی جانبازان با ۷۰ درصد ویژه یعنی دو پا یا دو دستی که مچ یا نخاع آنها قطع شده است، می توانند تا سقف ۳۵ هزار یورو خودرو وارد کنند و در لیست محصولات وارداتی این گروه، تویوتا راو۴ هیبرید قرار دارد. و کمری هیبریدی، خودروهای BMW. 318 سدان، بی ام و X1 sDrive 20i و مدل ۲۲۰ گرن کوپه دیگر به چشم می خورد. علاوه بر این سه مدل مرسدس بنز B200، C180 و CLA180 نیز در این گروه قابل واردات می باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا