اخبار بورس

لیست سودده ترین و زیان‌ده ترین شرکت ها در هفته چهارم بهمن

به گزارش ایران تحلیل، شاخص کل بورس تهران در هفته جاری بیش از ۱۹ هزار واحد افت کرد و رکورد ۸ روز برداشت مستمر پول واقعی را به ثبت رساند.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در هفته گذشته با افزایش ۲۰۰۰ و ۷۹ واحدی در روز شنبه، یکشنبه بسته و در روز دوشنبه ۸۰۰۰ و ۲۰۳ واحد کاهش یافت.

روز سه شنبه، شاخص ۱۵۹۴ واحد کاهش یافت. در آخرین روز معاملاتی هفته، شاخص کل ۱۱ هزار و ۷۸۷ واحد افت کرد و در نهایت در آخرین روز کاری هفته جاری، بازدهی شاخص نسبت به آخرین روز معاملاتی به رقم ۲ میلیون و ۷۸ هزار و ۵۳۰ واحد رسید و به رقم ۱۹ هزار واحد رسید. هفته قبل و ۵۵۶ واحد کاهش داشت که ۰.۹ درصد کاهش داشت.

شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته قبل ۱۱.۴۰ واحد کاهش داشت و بازدهی منفی ۱.۵ درصدی را به ثبت رساند.

مقایسه کارایی شاخص کل و شاخص وزنی برابر در هفته چهارم دی ماه نشان می دهد که قیمت سهام شرکت های بزرگ و شاخص بورس و همچنین سهام شرکت های سهامی عام کوچک کاهشی را ثبت کردند.

در هفته چهارم بهمن ماه، کدام نمادها بیشترین و کمترین بازدهی را داشتند؟

سودآورترین نمادهای این هفته

در هفته گذشته بهمن نمادهای ماه ثباغ، کفپارس، دسینا، زمانهان، فنر، بیوتیک، تلیسه، چفست، سراب، ویران آنها بالاترین بازده را در بین سایر نمادها داشتند.

سمبل رنگ با ۲۲ درصد رشد بیشترین بازدهی را در بین نمادهای باقیمانده داشت و در ردیف دوم نمادها قرار گرفت کفپارس، دسینا، زمانهان با ۱۹ درصد افزایش داشت. بهار و این نماد به تازگی معرفی شده استبیوتیک با رشد ۱۵ درصدی مقام سوم را به خود اختصاص دادند. تلیسه و تلیسه با رشد ۱۴ درصدی در دسته چهارم و نماد سارا با ۱۳ درصد و نماد ویران با ۱۲ درصد آنها با بیشترین بازده برای سهامداران خود در رتبه دوم قرار گرفتند.

نکته قابل توجه این بود که نمادهای عرضه اولیه دوباره جزو سودآورترین نمادهای این هفته بودند و نماد بهار در دو هفته متوالی جزو نمادهای با بازدهی مثبت بودند.

مضرترین نمادهای هفته چهارم بهمن ماه

از سوی دیگر نمادهایی بودند که بازدهی منفی برای سهامداران خود ایجاد کردند.

اما مضرترین نمادهای این هفته عبارت بودند از:

والملت، سدبیر، بپاس، شفارس، کساپا، فاسمین، مفاخر، صدشت، واووا، وهنر

سمبل و حوصله ام سر رفت هفته گذشته کاهش ۱۸ درصدی فهمیدم که در صدر بازنده ترین نماد این هفته هستم. بعد از آن سودبیر با منهای ۱۷ درصد به تنهایی در رتبه دوم و بپاس، شفارس و کاساپا با منهای ۱۶ درصد کارایی در رتبه بعدی و نماد قرار گرفت فسمین در جایگاه چهارم با ۱۵ درصد منفی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا