ورزشی

لیگ ملت‌های والیبال؛ شکست سریع ایران مقابل فرانسه/ ویدئو

تیم ملی والیبال ایران در یازدهمین بازی خود در رقابت های لیگ ملت های ۲۰۲۴ از ساعت ۶:۳۰ امروز جمعه در فیلیپین به مصاف فرانسه رفت و با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد.

تغییر سرمربی، ۲ پیروزی متوالی مقابل آمریکا و هلند باعث ارتقای سطح روحی و حتی فنی بازیکنان ایران شد که در تلویزیون هم دیده می شد. علاوه بر روحیه جنگندگی، خستگی ناشی از ۲ بازی طولانی و ۵ ست نیز در تیم ملی ایران دیده شد. شاگردان پیمان اکبری در ست اول مقابل فرانسه ۲۵ بر ۲۱ شکست خوردند.

در ست دوم بازی به همان نسبت آغاز شد و شاهد دفاع های دیدنی روی دروازه بازیکنان ایران بودیم اما بازیکنان فرانسه نیز با سرویس های خود قدرت کنترل بازی را به نمایش گذاشتند. شاگردان جیانی توپ های برگشتی خود را از سرویس های ناقص خود به امتیاز تبدیل کردند و این ست را ۲۵ بر ۱۷ بردند.

به گفته والیبالیست های ایران، شکست دادن فرانسه سخت ترین و شاید غیرممکن ترین کار دنیاست. آنها در ست سوم اعتقاد خود را نشان دادند و از سردرگمی در تبدیل توپ به امتیاز مشخص شد که پیروزی از آنها دور است. با اضافه شدن عرشیا به نژاد بعد از مدت ها شاهد تغییر در ترکیب تیم ملی بودیم و اکبری در ست سوم به جای وادی اسماعیل نژاد از زوج به نژاد – بربست استفاده کرد. امتیازات حساس و پایانی این ست سهم فرانسه بود و خروس ها ۲۵ بر ۲۰ پیروز شدند.

برنامه بازی های دیگر امروز جمعه اول تیر سال ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

کانادا – برزیل؛ ساعت ۱۰:۳۰
هلند – ژاپن؛ ساعت ۱۴:۳۰
آرژانتین – لهستان; ساعت ۱۴:۳۰
بلغارستان – کوبا; در ۶ عصر
ترکیه – صربستان; ساعت ۲۲:۰۰

تیم ملی ایران در آخرین بازی خود از ساعت ۶:۳۰ صبح یکشنبه به مصاف آلمان می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا