ترندهای روز

مأموریت فضایی هند شواهد وجود اقیانوسی از ماگما در گذشته ماه را برملا کرد

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

بر اساس داده‌های مأموریت Chandrayaan-3 هند، به نظر می‌رسد زمانی اقیانوسی از ماگما در سطح ماه وجود داشته است.

کاوشگر Vikram Chandrayaan-3 در ۲۳ آگوست ۲۰۲۳ بر سطح ماه فرود آمد و اطلاعاتی را در مورد منطقه ای از ماه جمع آوری کرد که ما تاکنون قادر به کاوش در آن نبوده ایم. بر اساس اندازه گیری های انجام شده، دانشمندان از وجود ترکیبی از عناصر شیمیایی در خاک ماه خبر داده اند که نشان می دهد سطح این کره زمانی توسط اقیانوسی از ماگما پوشیده شده است.

کشف ترکیب شیمیایی یکسان در نقاط مختلف ماه

دانشمندان به این واقعیت اشاره می کنند که این ترکیب از مواد شیمیایی در نقاط مختلف ماه کشف شده است و ممکن است زمانی اقیانوس وسیعی از گدازه سطح ماه را پوشانده باشد.

همچنین با توجه به اینکه مناطق حاوی این ترکیب شیمیایی از هم دور هستند، دانشمندان بر این باورند که این اقیانوس ممکن است در سراسر سطح ماه کشیده شده باشد.

با توجه به اینکه منشا دقیق ماه هنوز تا حد زیادی ناشناخته است، به دست آوردن اطلاعات جدید به درک بیشتر ما کمک می کند. ناسا دائماً در تلاش برای درک چگونگی تکامل ماه است. اولین قدم رمزگشایی تاریخ ماه است.

داده های مداری جمع آوری شده توسط دانشمندان طی چندین دهه نشان می دهد که ترکیب شیمیایی سطح ماه حداقل برای چندین کیلومتر بسیار یکنواخت است. بنابراین حتی اگر این اقیانوس گدازه ای تمام سطح ماه را نمی پوشاند، احتمالاً حداقل دریاچه ای از سنگ مذاب در جایی روی سطح ماه وجود داشته است، اما به مرور زمان سرد شده و در نهایت بخشی از سطح ماه امروزی شده است. .

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا