ترندهای روز

ماجرای بازداشت مقام سابق صداوسیما در فرانسه

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

محمدرضا شفاه، تهیه کننده سینما و دوست بشیر بی آزار، در رابطه با حادثه ای که برای بشیر بی آزار رخ داد، می گوید که مدتی پیش از سوی پلیس فرانسه احضاریه ای برای بیزار ارسال شد و او به عنوان یکی از دوستان نزدیکش از آن مطلع بوده است. احضار می کند. روزی که قرار بود به کلانتری برود متوجه شدم موضوع احضار چیست، چند ساعتی با همسر آقای بی‌آزار منتظر ماندیم و بعد از آن از طریق همسرش مطلع شدم که ظاهرا بشیر بوده است. بازداشت شده توسط پلیس آنچه مشخصاً از آن به عنوان جرم یاد می شود، مجموعه ای از اتهامات است که همگی به یکی از پست های اینستاگرامی یا پست های منتشر شده توسط شبکه ایکس بشیر بیزار مربوط می شود شبکه های فضای مجازی بشیر بیزار اما نتیجه گرفته شده این است که حضور بشیر بیزار می تواند امنیت فرانسه را به خطر بیندازد.

شفاها می افزاید: این اتهام فاقد ارزش حقوقی است و در رابطه با اتهام مذکور این سوال را مطرح می کند که چگونه ممکن است فردی که هیچ مطلبی به زبان فرانسه منتشر نکرده و لایک یا نظری از سوی یک فرانسوی بر نوشته هایش وجود نداشته باشد. ? آیا برای برهم زدن جامعه فرانسه و امنیت آن کشور است؟ وی افزود: در متن اتهامات، فرانسه کشوری با تحریک پذیری اجتماعی بالا است و این فعالیت ها ممکن است امنیت فرانسه را به خطر بیندازد، این حرفی است که حتی حقوقدانان فرانسوی آن را رد کرده و می گویند اشتباه است و دقیقا مصداق ساختن آن است. یک مورد.

شفاها می‌گوید: «من چندین بار در زندان با آقای بی‌آزار صحبت کرده‌ام، چیزی که خود آقای بی‌آزار بر آن تأکید کردند تا دیگران بدانند این بود که وضعیت فعالیت فراقانونی حاکم بر پرونده به گونه‌ای است که مترجم که برای پرونده آقای بی‌زار هم تعجب کرد که چرا آقای بی‌زار باید در بازداشت بماند آنقدر شور است که صدای همه از جمله آشپز شنیده می شود.»

شفا ادامه می دهد: کار غیرقانونی که به وضوح انجام شد این بود که پلیس در گزارش خود از دستگیری آقای بایازار نوشته بود که وی مدارک اقامتی همراه خود ندارد و در فرانسه اگر شخصی مدارک اقامتی همراه خود نداشته باشد، این در حالی است که بشیر بی آزار مدارک سکونت خود را به همراه داشته است اما آنچه اتفاق افتاده این است که وقتی وارد کلانتری شده است. در حالی که مدارک اقامتی همراه بی ضرر بوده است که این موضوع در قسمت دیگری از گزارش پلیس تایید شده و گفته می شود که مدارک اقامتی وی تحویل داده شده است، یعنی گزارش تنظیم شده یک گزارش متناقض است و همه آن تصمیمی است که دارد. از قبل ساخته شده است.

همانطور که این تهیه کننده و دوست بشیر می گوید؛ با توجه به فعالیت های رسانه ای بشیر بی آزار می توان حدس زد که شبکه هایی مانند ایران اینترنشنال در این حادثه بی انگیزه نیستند. چون دوستش معتقد است در جریان سازی علیه مخالفان موثر بوده است. همچنین جریانی در خارج از کشور با تهدیدهایی مانند آتش سوزی می خواست سفارت ایران در فرانسه را ببندد، اما کاری که بشیر از طریق رسانه ها انجام داد معادلات مخالفان را بر هم زد و حتی در موارد مشابه نیز موثر بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا