ترندهای روز

ماجرای زنی که وسط نیویورک گندم کاشت!

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

در تابستان سال ۱۹۸۲، اگنس دنس، هنرمند مفهومی، یک مزرعه گندم تقریباً یک هکتاری را در یکی از شلوغ ترین و گران ترین مکان های جهان ایجاد کرد: محل دفن زباله پارک باتری منهتن. حتی در آن زمان، زمین این مزرعه ۴.۵ میلیارد دلار ارزش داشت. اقدام اعتراضی اگنس دنس برای برجسته کردن تناقضات بین دنیای شهری و روستایی در واقع یک پروژه بلندپروازانه چهار ماهه بود. او این منطقه را از یک خرابه شهری به گندم زار طلایی تبدیل کرد. چیزی که در آن زمان و حتی امروز غیرقابل تصور به نظر می رسید.

داستان زنی که در وسط نیویورک گندم کاشت!

اگرچه این اقدامی ناپایدار بود، اما همچنان در خاطره کسانی که شاهد آن بودند حک شده است. عکس های باقی مانده از این اقدام قابل توجه است. در یکی از آنها، اگنس رقص در حال مراقبت از گندم در مزرعه خود با آسمان خراش های خاکستری و تنومند نیویورک در پس زمینه دیده می شود. در عکسی دیگر مجسمه آزادی از دور خودنمایی می کند.

این واقعیت که اکنون ساختن مزرعه گندم در این مقیاس در اکثر شهرهای جهان – به ویژه نیویورک که زمین در آن قیمت بالایی دارد – غیرممکن است، تنها به دلیل تراکم فزاینده املاک و مستغلات نیست، بلکه به دلیل بحران هزینه زندگی است. و شکاف بین غنی و فقیر، بلکه نشان دهنده مدیریت زمین و طمع سرمایه داری است.

از آنجا که واگذاری زمینی که از نظر زیست محیطی به نفع کره زمین باشد، اولویت پایینی داشته است، ما اکنون اثرات آن را احساس می کنیم. افزایش دمای زمین که با افزایش خطر آتش سوزی و خشکسالی مرتبط است، یکی از این موارد است.

در پایان پروژه چهار ماهه مزرعه گندم رقص آگنس، محصول گندم برداشت و در ۲۸ شهر در سراسر جهان برای نمایشگاهی به نام “نمایشگاه بین المللی هنر برای پایان دادن به گرسنگی جهان” توزیع شد. این اقدام به گرسنگی جهان پایان نداد، بلکه اقدامی نمادین بود تا در این راه گام برداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا