ارزهای دیجیتال

ماجرای صندوق‌های ETF‌ اتریوم به کجا رسید؟







فرآیند تأیید وجوه قابل معامله اتریوم نیازمند تأیید پرونده‌هایی است که برخی از قوانین مربوط به مبادلات ارز دیجیتال و قوانین نظارتی اعمال شده در مورد آنها را تغییر می‌دهند.



به گزارش ایران تحلیل، به نقل از کوین ادیشن و بر اساس اطلاعیه منتشر شده در شبکه های اجتماعی، به نظر می رسد گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در هفته جاری در خصوص تایید یا رد آن اظهار نظر کند. صندوق های قابل معامله (ETF) در مورد ارز دیجیتال اتریوم (ETH) تصمیم می گیرند. لازم به ذکر است که علاوه بر گری جنسلر، چهار نفر دیگر نیز باید نظر خود را اعلام کنند و رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) تنها تصمیم گیرنده در این مورد نخواهد بود.

یکی از فعالان صنعت صندوق‌های قابل معامله در شبکه‌های اجتماعی گفت: فرآیند تأیید صندوق قابل معامله اتریوم مستلزم تأیید پرونده‌هایی است که برخی قوانین مربوط به مبادلات ارزهای دیجیتال و قوانین نظارتی مربوط به آنها را تغییر می‌دهد. با این حال، تأیید این فایل‌ها برای ارائه یک صندوق قابل معامله اتریوم ضروری است و بدون آنها این مشکل به جایی نمی‌رسد.

تحلیلگران و فعالان نگرانند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا روند تصویب برخی موارد کلیدی را حتی در صورت تایید موارد دیگر به تاخیر بیاندازد. آنها با توجه به تردیدها و ابهامات ناظر بازار سهام آن کشور این احتمال را در نظر می گیرند. مشکلی که عمدتاً ناشی از پیچیدگی ذاتی ارزهای دیجیتال است. تایید صندوق معاملاتی اتریوم منجر به پذیرش بیشتر این ارز دیجیتال و افزایش قیمت آن می شود. علاوه بر این، سرمایه گذاران بزرگ بیشتری جذب اتریوم می شوند.

نقطه مقابل آن تاخیر در تایید یا رد این مورد است که ممکن است بر ثبات این ارز دیجیتال تاثیر بگذارد. بسیاری از سرمایه گذاران کوچک و بزرگ مایل به سرمایه گذاری در اتریوم هستند، اما اکثر آنها در مورد قوانین نظارتی و ایمنی سرمایه گذاری در اتریوم تردید دارند. جنسلر هنوز اعلام نکرده است که اتریوم را به عنوان یک امنیت یا کالا می‌داند. او نه تنها از پاسخگویی به رسانه ها خودداری می کند، بلکه حتی پاسخ دقیقی به دیگر مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار نمی دهد.

دیروز، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به متقاضیان چنین صندوقی اطلاع داد تا فرم درخواست خود را در اسرع وقت به روز کرده و ارسال کنند.

سارا وین از The Block می گوید: این یک وضعیت کاملا بی سابقه است. آنها (اعضای SEC) حتی هنوز هماهنگی نکرده اند. به همین دلیل، به نظر می رسد اساس تصمیم گیری صرفاً سیاسی باشد.

منابع دیگر نیز بر این باورند که با توجه به انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا، تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار می تواند انگیزه سیاسی داشته باشد.

در سال های اخیر، دولت بایدن به طور کلی رویکردی ضد رمزنگاری در پیش گرفته است و به نظر می رسد که قصد دارد رویکرد خود را در ماه های اخیر تغییر دهد و روحیه مثبتی را در ذهن ها ایجاد کند و توجه رای دهندگان جوان را به خود جلب کند.

از سوی دیگر، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، از طرفداران ارزهای دیجیتال است و اخیراً حتی اعلام کرده است که کمک‌های مالی را در قالب ارزهای دیجیتال می‌پذیرد.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا