ترندهای روز

ماجرای عبور زیردریایی هسته‌ای روسیه از انگلیس چه بود؟

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

ایسنا: بر اساس اطلاعات فاش شده، پس از مشاهده یک زیردریایی اتمی روسی در سواحل اسکاتلند در اوایل ماه جاری، نخست وزیر بریتانیا یک “برریفینگ محرمانه” دریافت کرد.

پس از مشاهده حرکات دریایی توسط هواپیمای شناسایی نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا در سواحل غربی ایرلند به سمت اسکاتلند، گرانت شاپس وزیر دفاع بریتانیا هشداری مبنی بر مشاهده یک زیردریایی روسی از کلاس یاسن دریافت کرد و سپس در مورد آن مطلع شد. ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا گفت.

به گزارش اکسپرس، زیردریایی ۱۳۸۰۰ تنی روسی “کازان” بدون عبور از آب های انگلیس از پایگاه نیروی دریایی اتمی انگلیس در “فازلین” (واقع در اسکاتلند) عبور کرد و در نتیجه گزارش های سریع به ستاد مشترک دائمی نورث وود لندن رسید.

زیردریایی کازان که در ۵ ژوئن توسط هواپیمای ضد زیردریایی Poseidon P8 مشاهده شد، سرانجام وارد هاوانا شد. به گفته آمریکا و کوبا، هیچ تهدیدی از سوی این زیردریایی روسی وجود ندارد و در بحبوحه افزایش تنش ها بر سر جنگ اوکراین، روسیه این زیردریایی را اعزام کرده است.

به گزارش اکسپرس، فرماندهان نظامی بریتانیا از جمع آوری اطلاعات توسط این زیردریایی نگران بودند. با این حال، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین تاکید کرد که جای نگرانی وجود ندارد و این مانورها طبیعی است. وزارت خارجه کوبا همچنین تاکید کرد که این کشتی های روسی حامل هیچ نوع سلاح هسته ای نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا