ترندهای روز

ماجرای عجیب سرقت تابلوی طلافروشی‌ها در مشهد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

با گزارش های سریالی مبنی بر سرقت تابلوهای طلافروشی های مشهد، تحقیقات پلیسی آغاز شد. بررسی دوربین های مداربسته نشان داد که بین ساعت سه تا چهار بامداد مردی میانسال با چهره ای ژولیده برای لحظاتی مقابل دوربین طلافروشی ها ظاهر می شود و در عرض چند دقیقه آنها را پایین می آورد. و با از بین بردن قسمت هایی از تابلوهای گران قیمت طلافروشان فرار کنند.

همزمان با تلاش پلیس برای شناسایی و دستگیری این فرد، شناسایی و دستگیری عاملان این سرقت ها به ماموران دایره تحقیقات کلانتری احمدآباد محول شد. تیم تجسس این کلانتری با بررسی جغرافیایی و زمان وقوع این سرقت ها، ضمن ترسیم نقشه ای مشخص، اقدام به گشت های هدفمند کردند. گشت ها پس از سرقت هفتمین تابلو از طلافروشی افزایش یافت.

تحقیقات ماموران ادامه داشت تا اینکه نیمه های شب یکی از گشت های پیشگیری پلیس به یک زباله جمع کن مشکوک شد. ماموران با مشاهده این فرد، درست زمانی که اقدام به سرقت صفحه مسی طلافروشی کرد، او را دستگیر کردند.

متهمی که توسط ماموران دستگیر شد مردی ۵۰ ساله و معتاد بود. ماموران پس از انتقال وی به مقر پلیس، چهره وی را با تصاویر به دست آمده از دوربین های امنیتی طلافروشی ها مقایسه کردند. چهره ای که با هفت دوربین طلافروشی همخوانی داشت و راهی برای اعتراف متهم باقی نمی گذاشت.

متهم که درآمد چندانی از این سرقت ها نداشت، پس از شنیدن اینکه بیش از ۴ میلیارد ریال به طلافروشان وارد کرده و باید جبران کند، تازه متوجه شد که چه ضرر سنگینی به این طلافروشان وارد کرده است.

سپس لب به اعتراف گشود و با معرفی مالخاری که تابلوهای طلافروشی را به او می فروخت سعی کرد از جرم خود بکاهد. او همچنین اعتراف کرد که این سرقت ها را فقط برای تامین هزینه اعتیاد خود انجام داده و تابلوها را به مبلغ بسیار ناچیزی به مالخر فروخته است.

با دستگیری مالخر، ماموران موفق به کشف تعداد زیادی اموال مسروقه از جمله قطعات تخریب شده تابلوهای طلافروشی، دستگاه جوش، دستگاه سنگ زنی و … شدند که تحقیقات در این پرونده همچنان ادامه دارد. سایر جرایم احتمالی را شناسایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا