ترندهای روز

ماجرای عجیب سگ‌هایی که از اهرام مصر بالا می‌روند

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

پس از مشاهده اولین سگ در بالای هرم جیزه توسط یک پاراگلایدر، اخیراً تصاویر جدیدی از سه سگ در حال بالا رفتن از این بنا منتشر شده است.

ابراهیم البندری، یکی از بنیانگذاران Save Cairo، سگی را که در ویدیوی اصلی دیده می شود، شناسایی کرد. این سگ «آپولو» نام دارد و عضوی از گله ای هشت نفره است که در ارتفاعات هرم جیزه زندگی می کنند. آنها برای شکار کلاغ به بالای هرم می روند.

آپولو حدود سه سال دارد و به نظر می رسد مشکلی برای دویدن از دیواره های شیب دار و ناهموار اهرام ندارد.

لایکا، مادر گله، ابتدا احتمالاً برای زایمان به بالای هرم پناه برد و از آن زمان این مکان تاریخی به خانه او و توله هایش تبدیل شده است. این خانواده با مهارت خاصی از هرم بالا و پایین می روند.

تلاش های بشردوستانه

سازمان‌های حمایت از حیوانات به این سگ‌های خیابانی غذا، آب و مراقبت‌های پزشکی می‌دهند و برای پذیرش آنها در آمریکا تلاش می‌کنند. با این حال، آپولو تا کنون از تمام تلاش ها برای دستگیری او طفره رفته است.

چالش های سگ های خیابانی در مصر

تخمین زده می شود که حدود ۱۵ میلیون سگ خیابانی در مصر وجود دارد. به گفته سازمان بهداشت جهانی، این سگ ها سالانه حدود ۲۰۰۰۰۰ نفر را گاز می گیرند و خطر ابتلا به هاری را افزایش می دهند. علاوه بر این، به دلیل اعتقادات مذهبی، نگاه منفی به سگ در جامعه وجود دارد.

به امید تغییر

البندری امیدوار است که ویدیوی ویروسی آپولو بتواند توجه عمومی را به وضعیت اسفناک سگ های خیابانی قاهره جلب کند و مردم و مقامات را بیشتر به سرنوشت این حیوانات جلب کند.

منبع: روزیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا