ترندهای روز

ماجرای قاتلی که رکورددار فرار از زندان است

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

سال گذشته مردی ۴۴ ساله که به اتهام قتل درجه یک به حبس ابد محکوم شده و دوران محکومیت خود را در زندان برخزل می گذراند، اقدام به فرار از زندان کرد. اما این اولین بار نبود که این مرد نقشه فرار از زندان را اجرا می کرد.

او پیش از این ۸ بار دیگر اقدام به فرار از زندان کرده بود که هر بار نقشه اش شکست خورد و مدت کوتاهی پس از فرار دستگیر شد.

در اقدام نهم، زمانی که به همراه سایر زندانیان زیر نظر زندانبانان برای کار به معدن رفته بود، تصمیم گرفت دوباره شانس خود را امتحان کند. در تمام مدتی که سر کار بود، وضعیت منطقه را ارزیابی می کرد و نقشه فرار را ترسیم می کرد. هنگامی که آنها در پایان روز کار خود را به پایان رساندند، هر زندانی با ۲ نگهبان از معدن خارج شد. او اما برای لحظه ای از بی توجهی نگهبانان سوء استفاده کرد و به جنگل نزدیک فرار کرد. نگهبانان بلافاصله به دنبال او رفتند، اما نتوانستند او را در انبوه جنگل پیدا کنند، بنابراین نقشه فرار او با موفقیت اجرا شد.

مسئولان زندان با اطلاع از فرار این زندانی، تحقیقات گسترده ای را برای دستگیری وی آغاز کردند.

در تحقیقات، دستبند الکترونیکی این زندانی چند روز بعد در شهر ژرمرشیم پیدا شد اما خبری از زندانی فراری نشد.

بعدها مشخص شد که او پس از فرار از زندان به سراغ خانواده اش رفته و با آنها ملاقات کرده و سپس فرار کرده است.

در حالی که ماه ها از فرار این مرد می گذشت، کارآگاهان به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد قاتل از آلمان فرار کرده و در شهری در مولداوی مخفی شده است. پلیس آلمان با هماهنگی مقامات مولداوی جست و جوی خود را در این کشور آغاز کرد اما این جستجو بی نتیجه ماند. در حالی که ۹ ماه از فرار این مرد زندانی می گذشت این بار اطلاعاتی به دست آمد که نشان می داد این مرد به آلمان بازگشته و در جایی در شهر کارلسروهه مخفی شده است.

به این ترتیب زندانی فراری پس از ۹ ماه فرار در مخفیگاهش دستگیر و دوباره به زندان بازگشت. این مرد اکنون به عنوان رکورددار فرار از زندان در آلمان شناخته می شود و وزارت دادگستری آلمان اعلام کرده است که پس از این اتفاق، برخورد انضباطی با ۲ نگهبانی که مرد زندانی از آنها فرار کرده بود، صورت گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا