ماجرای محدودیت پروازهای شبانه فرودگاه مهرآباد :: افق میهن
رئیس اداره هواپیمایی کشوری گفت: “با هدف تأمین راحتی شهروندان ساکن در فرودگاه مهرباد تهران ، پروازهای شبانه فرودگاه بسیار محدود است.”
حسین پورفارزان گفت: علی رغم نیازهای عملیاتی و همچنین برخی محدودیت ها در مورد ظرفیت سیستم های نظارتی ، پروازهای شبانه پایتخت هرگز در شرایط عادی بسته نشده است.
رئیس اداره هواپیمایی کشوری ، با اشاره به اینکه برخی از فرودگاه های این کشور بدون توجیه اقتصادی ساخته شده اند ، گفتند ، البته معدودی با توجه به ضروریات استراتژیک کشور ساخته شده اند.
وی گفت: “ما اظهار داشتیم كه هر فعال بخش خصوصی كه می خواهد فرودگاه بسازد می تواند با سرمایه خود وارد موضوع شود ، اما ما توصیه می كنیم كه آنها توجیه اقتصادی این پروژه را در نظر بگیرند و خطوط هوایی توصیه های لازم را ارائه می دهند.”
“دولت هیچ توجیهی و توانایی خرید مستقیم هواپیما ندارد ؛ همانطور که در بسیاری از کشورها ، مانند Türkiye ، امارات متحده عربی و قطر ، شرکت های هواپیمایی هواپیمای مستقیم ندارند و از طریق لیزینگ و جذب سرمایه زراعی عمل کرده اند ؛ ما به همان طرف حرکت کرده ایم.
به گفته وی ، اگر اقتصاد ما محبوب باشد ، ما باید سرمایه کوچکی را جذب کنیم ، بنابراین سیاست جدید این است که به سرمایه گذاران اجازه دهیم تا به صورت Air Carrer و Market Carrer کار کنند. Air Carrer صاحب خدمات حمل و نقل هوایی و حمل و نقل هوایی است ، اما در مقابل ، یک بازار برند و آرم و بلیط که در ایالات متحده نیز رایج است ، با صدها اوراق قرضه بزرگ مارک تجاری ، واجد شرایط فروش بلیط نیست.
رئیس خطوط هوایی تأکید کرد: به مقامات محلی و سرمایه گذاران استانی گفته شده است که اگر آنها قادر به تضمین حداقل میزان اشغال صندلی هواپیما برای اقتصاد یک مسیر پرواز نباشند ، آنها وارد خطوط هوایی نمی شوند ، اما می توانند با خرید یا اجاره هواپیما و تنظیم هواپیماهای هوایی ، نیازهای هواپیمایی استان را برآورده کنند.
وی گفت: “این امر علاوه بر رونق در فرودگاه های کوچک ، رضایت عمومی را افزایش می دهد و تاکسی های هوایی نیز وارد و توسعه می یابند.”