اخبار بورس

ماجرای واگذاری زمین‌های قنیشا به طرح ملّی مسکن چه بود؟ اکنون در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهام، پس از جلسات متعدد در ۱۴۰۰-۱۴۰۱; تفاهم نامه ای بین بنیاد مسکن، سازمان ملی مسکن و وزارت راه و شهرسازی منعقد شد تا تامین و واگذاری زمین در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر برای اجرای طرح ملی به بنیاد مسکن واگذار شود. طرح نهضت مسکن و شرکت قند نیشابور نیز یکی از متقاضیان این طرح است. رضوي در شهرستان فيروزه در استان خراسان نسبت به املاک خود به مساحت ۲۳ هکتار در شهرستان مذکور اقدام کرده است.

طبق توافق بین کانیشا به عنوان مالکان و سایر ذینفعان مقرر شد با ارائه وکالتنامه وحدت رویه از غنیشا، زمین مورد توافق به مساحت ۲۳ هکتار و کاربری کشاورزی در محدوده شهرستان فیروزه به بنیاد مسکن واگذار شود. و سند به نام دولت. الف- ایران باید تدابیری اتخاذ کند که پس از الحاق کشور به بافت شهری و پس از کسر اصلاحات کاربری خدماتی (محدوده سبز، راه و تأسیسات شهری و …) ۴۵ درصد از اراضی صرفاً مسکونی و تجاری تبدیل شود. اموال ایران غنیشا با ارائه سند افراز.

بر اساس افشای شرکت مورخ ۱۵/۰۹/۱۴۰۲؛ تعهدات غنیشا به موجب موافقتنامه فوق و مطابق با واگذاری زمین و قرارداد کلی انجام شده است. تعداد ۳۱۵ قطعه به مساحت ۵۵۱۱۳ مترمربع با کاربری مسکونی و تجاری سهم شرکت نیشابور می باشد که پس از واگذاری کل زمین به نام دولت اقدامات لازم را انجام خواهد داد تا نسبت به صدور سند تفکیک اقدام نماید. تمام قطعات و سهام در کارخانه صادر می شود.

در حال حاضر بر اساس قرارداد منعقده در ۲۲ دسامبر ۱۴۰۲; پروژه آماده سازی زمین فوق (تسطیح و جدول گذاری و …) به مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال به پیمانکار (شهرداری فیروزه) واگذار شده است که ۴۵ درصد مبلغ قرارداد پیمانکار به عهده غنیشا و بر اساس برآورد تکمیل شده از این تاریخ پروژه ۴ ماه طول خواهد کشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا